Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Innan man blev LTG så fanns ju en bra översikt över antal kvalificerande flygningar och poäng för varje år. Går det att få fram den när man blivit LTG?

Har inom kort haft EBD i 10 år (influget alla utom ett år under pandemin då man fick behålla sin status) och tänkte att det är en bra dokumentation istället för att göra någon uträkning själv på EB-översikten.

Jag har en fundering som någon kanske kan svara på, min kvalificeringsperiod slutar den sista maj och jag har 10.000 poäng från Diamond. Jag är inne på mitt åttonde år som Guld. Om jag betalar mig till Diamond denna period borde jag väl automatiskt nå life time gold om två år oavsett hur mycket jag reser eller tänker jag fel?

Jag har en fundering som någon kanske kan svara på, min kvalificeringsperiod slutar den sista maj och jag har 10.000 poäng från Diamond. Jag är inne på mitt åttonde år som Guld. Om jag betalar mig till Diamond denna period borde jag väl automatiskt nå life time gold om två år oavsett hur mycket jag reser eller tänker jag fel?
Nej, "soft landing" guld räknas inte mot lifetime så du måste kvalificera dig även nästa år.

Ja, lite fel tänker du tyvärr. Man måste kvalificera sig genom att tjäna (eller köpa) statuspoäng 10 år i rad.

Om jag förstår dig rätt så har du nu tjänat in guld i 8 år nu. Då måste du tjäna in statuspoäng i ytterligare två år. Soft landing mm räknas inte in.

Toppen