Fredah
Medlem
Jag håller helt med dig. Även om jag personligen varit LTG sedan 2022 och numera är mer oroad över att LTD kommer bli svårare att säkra när förändringar sker.Jag är faktiskt lite trött på att det kallas för "gräddfil". Många av oss spenderar stora mängder egna, privata pengar för att nå guld status. Det är knappast något man får gratis eller enkelt. EuroBonus är till för oss i Norden och som företagare har jag svårt att se att man bara skulle skrota ett så etablerat, lönsamt och inarbetat lojalitetsprogram. Vi kunder här uppe i norr är en alldeles för viktig bricka i spelet för det. Men i övrigt bryr jag mig inte, jag seglar nu tills vinden vänder som lifetime diamond.
Jag skulle säga att matchningar är en helt annan gräddfil än att konvertera statusar från ett bolag man förvärvat.Kalla det vad du vill. Men fundera på hur det ser ut för den stora kundgrupp som Flying Blue har. Som redan nu är sura över alla statusmatchningar som gjorts t.ex.
Jag menar de som är Flying blue platinum via KLM är väl inte sura över att även de som uppnått samma status via Air France också gäller för KLM? Det är ju i princip vad vi pratar om här, när SAS blir en del av gruppen.