Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

Jag är faktiskt lite trött på att det kallas för "gräddfil". Många av oss spenderar stora mängder egna, privata pengar för att nå guld status. Det är knappast något man får gratis eller enkelt. EuroBonus är till för oss i Norden och som företagare har jag svårt att se att man bara skulle skrota ett så etablerat, lönsamt och inarbetat lojalitetsprogram. Vi kunder här uppe i norr är en alldeles för viktig bricka i spelet för det. Men i övrigt bryr jag mig inte, jag seglar nu tills vinden vänder som lifetime diamond.
Jag håller helt med dig. Även om jag personligen varit LTG sedan 2022 och numera är mer oroad över att LTD kommer bli svårare att säkra när förändringar sker.
Kalla det vad du vill. Men fundera på hur det ser ut för den stora kundgrupp som Flying Blue har. Som redan nu är sura över alla statusmatchningar som gjorts t.ex.
Jag skulle säga att matchningar är en helt annan gräddfil än att konvertera statusar från ett bolag man förvärvat.

Jag menar de som är Flying blue platinum via KLM är väl inte sura över att även de som uppnått samma status via Air France också gäller för KLM? Det är ju i princip vad vi pratar om här, när SAS blir en del av gruppen.

Jag menar de som är Flying blue platinum via KLM är väl inte sura över att även de som uppnått samma status via Air France också gäller för KLM? Det är ju i princip vad vi pratar om här, när SAS blir en del av gruppen.

Nej, men de som uppnått status i Flying Blue med hjälp av KLM har gjort det på samma villkor. De särskilda nivåer och förmåner som funnits från KLM och AF har fasats ut och inte gått att uppnå sen programmen slogs ihop. Vi kan ju se på hur de hanterat sammanslagningar historiskt.

Exempel på detta är Club 2000 och Petroleum som båda är nivåer som försvunnit. De som hade Club 2000 fick behålla det medan inga nya bjöds in, medan Petroleum bara togs bort. Därför ser jag det som mycket möjligt att LTG får samma status som Club 2000, de som har det får behålla det medan inga nya kan kvalificera.

Sen kan ju den skarpögda också göra observationen att FB har ytterligare en nivå som går att uppnå, Ultimate och att SAS hitintills inte haft någon motsvarande nivå. Här är min kristallkula också ganska övertygad om att det plötsliga synlighet vi sett av Pandion med separat incheckning, biltransfer, boarding etc är en marknadsföringsploj inför en kommande lansering med formella intjäningskrav för hur man uppnår Pandion. Dessa krav kommer motsvara Ultimate 1:1. Denna lansering är jag helt övertygad kommer ske samtidigt som man lanserar Lifetime Diamond och kanske presenterar den nya loungen i Köpenhamn som då kommer ha ett särskilt Pandion/Ultimate-område. Om man vill göra lanseringen samtidigt kommer nog LTD dröja tills loungen öppnar nästa år.

Kanske inför SAS en anna nivå av invite only nivå motsvarande Hippocampe och Skipper, det får vi se. Det behöver dock inte samordnas med ägarna eftersom varje bolag själva avgör hur de hanterar de kunderna.

...

Sen kan ju den skarpögda också göra observationen att FB har ytterligare en nivå som går att uppnå, Ultimate och att SAS hitintills inte haft någon motsvarande nivå. Här är min kristallkula också ganska övertygad om att det plötsliga synlighet vi sett av Pandion med separat incheckning, biltransfer, boarding etc är en marknadsföringsploj inför en kommande lansering med formella intjäningskrav för hur man uppnår Pandion.
...
Den är jag helt med på.
Om något ologiskt plötsligt börjar hända (t.ex. att en "hemlig" invite-only invå börjar synas "överallt"), är det bara ologiskt för att du inte ser hela bilden. Tänker man så börjar man snart lägga märke till ologiska saker i sin omgivning och kan lista ut vad som faktiskt är på gång, helt utan inside information.

Brukar formuleras som

intuitions lag #1: Det finns alltid en plan. Om något verkar hända utan en plan är det bara för att du inte är med i planen.

(finslipad efter många år av 'corporate bull' och knivar i ryggen ;))

Ja, vad är problemet? De kan väl inte backa nu, vi får bara hoppas att det är mindre svårigheter att implementera.

När det gällde life time Gold så fanns det väl ett tidigare inofficiellt system där de som hade varit gold länge och vart 60+? fick life time?

så det gick kanske att bygga vidare på?

nåja, årets kval är snart klart så det är väl bara vänta... den som väntar på nått gott.... :)

Fast just biten att hålla koll på när någon ska bli LTD borde ju vara "lätt" nu, borde ju i stort sett gå att köra exakt samma system/kod som för LTG, men bara justera vilken kvalgräns som skulle gälla för varje år.
Sen kan man ju tycka att det även borde vara lätt att lägga till en flagga för LTD på liknande sätt som man göra för LTG i profilen, men det kanske finns någon implementationsdetalj som vi inte känner till som ställer till det.

Denna lansering är jag helt övertygad kommer ske samtidigt som man lanserar Lifetime Diamond och kanske presenterar den nya loungen i Köpenhamn som då kommer ha ett särskilt Pandion/Ultimate-område. Om man vill göra lanseringen samtidigt kommer nog LTD dröja tills loungen öppnar nästa år.

Så är det ju om man nu vill samköra dessa. Samtidigt så ser jag inte vad de skulle ha för anledning att vilja lansera dessa olika saker samtidigt då de är såpass annorlunda (nu pratar jag alltså om loungeinvigning och LTD-lansering, inte eventuell harmonisering mellan Pandion/Ultimate).

Toppen