SilverJonten
Medlem
Intressant.Jag är övertygad om att det handlar om nettovinst, så antingen flyg dyrt och något mer sällan eller som jag ofta och billigare. Men bland topp 500.
Jag flög som en galning. 175+ flighter om året år efter år. Inom Europa och nästan alltid i Go. Vi var väl en 5-6 pandions på jobbet och de flesta reste dagligen förutom en som bokade CPH-GVA i Plus dagen innan avfärd varje vecka och blev pandion vid upprepade tillfällen.
Jag tror inte det handlar om "position", då jag på ARN var i loungen och Caspar Von Koskull skröt om sitt diamantkort för några kollegor och någon sa att det var ju inte "pandion". Han blev klart besvärad och under alla år såg jag ingen "vip" ha pandion. Inte ens Kronprins Frederick som jag satt bredvid ett par gånger. En annan intressant spaning är att majoriteten av pandions inte är särskilt flygnördiga. Jag tror "ingen" eller åtminstone väldigt få Pandions hänger här. De har jobb som kräver resor, många resor och efter hand är man i toppen av gruppen som blir inbjuden.
HON Circle är annorlunda. Nu har jag "konverterat" till LH pga jobb och efter ett års varannanveckas pendlade ++ lite till så klarar jag inte av att ens behålla senator, kommer halvvägs![]()
Antar att du då flög SAS metall mestadels eller?
175+ är fan respekt faktiskt!
Dock så kan jag ju tycka att du borde lösa ett Senator kort med med det nuvarande resemönstret?