Det skulle verkligen ge ett incitament att flyga mer med SAS trots life time.
Finns det nått liknande för de med väldigt hög intjäning hos Flying Blue?
Är du Hippocampe kan du nog göra lite som du vill.
För Ultimate har jag inte hört något om det.
Det skulle verkligen ge ett incitament att flyga mer med SAS trots life time.
Finns det nått liknande för de med väldigt hög intjäning hos Flying Blue?
Det rimliga är väl att det räknas från när de officiellt lanserar det. Sedan får de kanske göra undantag för de som faktiskt var på plats och fick "fake statusen".Hade kontakt med Diamond-supporten och fick veta att lanseringen blir mot hösten och det var ju lite nytt för mig – det sas väl tidigare i början på detta år. En fundering jag har är om det spelar någon roll för de som under tiden fram till dess inte återkvalificerar sig till Diamond, dvs får en lucka mellan informationen i november där vissa fick (tillfällig) status och när detta går ut till alla senare i år. Alltså när man har haft 10 år som Diamond oavbrutet och så åker man ner till Guld under 2026. Vad tror forumet – är det bara 10 år som gäller som kvalifikation för LTD, eller krävs det att dessutom fortfarande vara Diamond? Någon som har initierad information?
Varför tror ni SAS har infört SAS diamond 4 life egentligen?Ja, vad jag har hört kan Pandion låsa upp award, men enbart intra Europa. Det skulle naturligtvis vara fint om denna förmån även fanns för EBD. Annars, varför inte introducera 2 upgrade vouchers per kvalificering till Diamonds.
Varför tror ni SAS har infört SAS diamond 4 life egentligen?
I min värld e det en hamonisering mot FB PL4 såklart..
Att SAS G/D skulle få upgrade vouchers etc tror jag inte på.
Däremot så har ju FB Ultimate denna förmånen vilket då troligen är vad SAS kommer erbjuda sina "Ultimates"
Visa bifogad bild 172650
Eftersom Pandion är en invitation only typ Hippo på FB så kommer det troligen komma en ny nivå i Eurobonus kulle jag kunna tänka mig framgent.
Jag värderade inte de olika intjänings gränserna utan snarare invitation only och intjändad status.Jag är skeptisk. Mest med tanke på hur ”lätt” det är att bli pandion jämfört med hippo. Och med tanke på förmånerna. Om nu silver kräver 20 flighter per år i fb och guld strax under 40 så matchar väl silver och guld varandra. Platinum blir väl Diamond någorlunda 60 flighter mot 90 pandion blir ultimate. Passar bra mot min egen benchmark och det faktum att den är officiell numera.
For life skall nog inte ses som en högre nivå utan mest att långvarig lojalitet verkligen lönar sig.
Ultimate är inte helt långt ifrån de gamla pandionförmånerna heller.
Den stora förloraren som innan är diamant vars slit inte belönas.
Jag tror du överskattar "by invitation". Jag var trots allt pandion i 9 år och kan konstera:Jag värderade inte de olika intjänings gränserna utan snarare invitation only och intjändad status.
I det avseendet jämförde jag Pandion och Hippo då båda är invitation only.
Att Diamant och Ultimate är 2 skilda världar, både i intjäning och utdelning håller jag med om fullständigt.
Utan att hå nått Pandiun, konstigt nog under 2017-2019 kan jag tycka, så är nog AF framför allt de som klart uppvisar hur man behandlar sina hög status medlemmar och man kan bara hoppas att de pushar lite på framförallt KLM men även SAS framgent hur de vill att det skall skötas.
Ta bara bil transfer vid apron på CDG nu för oss Ultis, bra grej, riktigt bra grej. AMS har för närvarande inga planer på att införa det... Trist som fan och gör att jag flyger mer LH.
Trist att det inte var bättre än så, trodde nog det egentligen.Jag tror du överskattar "by invitation". Jag var trots allt pandion i 9 år och kan konstera:
* inte en endaste OP-UP på en enda flight. Däremot flertalet flyttningar från nödutgång -> bakåt. Toppen var på min 1000e flight då jag fick mittenplats vid toalett
* Perksen ombord skiftade beroende på personalens humör och var i bästa fall mat/dryck
* Bil vid airside kom först förra året men pandions är så vana vid att bli behandlat som vanligt folk att sist så fick stackars fröken chaufför stoppa bussen och gå in och ropa efter pandioniten
Så på det hela taget pandion har aldrig (i modern tid) varit en högstatusbehandling av passagerare. Vissa saker fungerade bättre men allt för många var katastrofala. Och trots allt, det var "lätt" att bli pandion. Jag menar, lycka till att försöka bli HON Circle utan att flyga first![]()