coclol
Medlem
På vilket sätt hade du EBD som grace?
När jag efter nio år som pandion mer eller mindre slutade resa med SAS, så fick jag en slant EB poäng och EBD som tack.
På vilket sätt hade du EBD som grace?
Det har varit lite olika när man får det. Någon gång har det tagit en månad att få det, någon gång har jag fått det lär grace gått ut (alltså när ordinarie grace perioden gått ut, men jag med marginal hade förnyat). Så jag skulle inte dra allt för höga växlar på just avsaknaden av en sådan notifiering.Det är nog någon paus satt i systemet. Jag har Eurobonusår feb-jan och passerade 90 000p i november och har inte hört flaska om förnyelse. Man brukar ju få någon info om att man förnya EBD. Nu är jag på 0p för året.
Det är lite irriterande att statusens utgångsdatum inte förlängs så fort man kvalificerat.Det har varit lite olika när man får det. Någon gång har det tagit en månad att få det, någon gång har jag fått det lär grace gått ut (alltså när ordinarie grace perioden gått ut, men jag med marginal hade förnyat). Så jag skulle inte dra allt för höga växlar på just avsaknaden av en sådan notifiering.
Ja, vad jag har hört kan Pandion låsa upp award, men enbart intra Europa. Det skulle naturligtvis vara fint om denna förmån även fanns för EBD. Annars, varför inte introducera 2 upgrade vouchers per kvalificering till Diamonds.En önskedröm som ny förmån för Lifetime EBD vore att kunna låsa upp en award resa per år med SAS om man återkvalificerar till EBD trots LTD - bra incitament att inte flytta till andra program…. Som jag förstått det så har pandion denna förmånen… men det lär väl bara vara en önskedröm - men drömma får man![]()
Hade varit trevligt - likt thai har en gång (plus en inofficiell förmån om 50% på en award per år som Guld/Platinum) men jag är ute efter något som triggar mig som blivande LTD att fortsätta vara lojal med SAS trotts LTD och återkvalificera (förutom att kunna ge bort ett EBG per år)Ja, vad jag har hört kan Pandion låsa upp award, men enbart intra Europa. Det skulle naturligtvis vara fint om denna förmån även fanns för EBD. Annars, varför inte introducera 2 upgrade vouchers per kvalificering till Diamonds.
Hade varit trevligt - likt thai har en gång (plus en inofficiell förmån om 50% på en award per år som Guld/Platinum) men jag är ute efter något som triggar mig som blivande LTD att fortsätta vara lojal med SAS trotts LTD och återkvalificera (förutom att kunna ge bort ett EBG per år)
Att låsa upp en award inom
Europa lockar inte då utan borde vara alla destinationer.
www.headforpoints.com
Jo det stämmer fint, det var bara att maila kundtjänst så kunde de skapa awards vartän du önskade. Man behövde vara lite flexibel på datum men det var aldrig några stora avvikelser från önskemålet.Ja, vad jag har hört kan Pandion låsa upp award, men enbart intra Europa. Det skulle naturligtvis vara fint om denna förmån även fanns för EBD. Annars, varför inte introducera 2 upgrade vouchers per kvalificering till Diamonds.