Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

Det är en disk längst till vänster av de bemannade som alltid har en Pandionlogga med svart bakgrund.

Grupp 0 används hyfsat ofta när jag flugit men det kanske beror på destinationerna också. LHR kan jag tänka mig har några som flyger regelbundet tex.
OK, och den är Pandion only? Eller lika exklusiv som vanlig priority incheckning där halva planet har access?

Jag reser ju inte i jobbet utan nästan bara privat, dvs mer leisure och över helger men tämligen frekvent via CPH och har fortfarande inte haft grupp 0 annonserad. Är ju skillnad om man flyger 7 på morgonen en måndag dock gissar jag.

OK, och den är Pandion only? Eller lika exklusiv som vanlig priority incheckning där halva planet har access?

Jag reser ju inte i jobbet utan nästan bara privat, dvs mer leisure och över helger men tämligen frekvent via CPH och har fortfarande inte haft grupp 0 annonserad. Är ju skillnad om man flyger 7 på morgonen en måndag dock gissar jag.
Inlägg i diskussionen 'Pandion priority boarding'
https://www.businessclass.com/forum/threads/pandion-priority-boarding.106692/post-1117172

Ja den är Pandion only. Och ja grupp 0 annonseras rätt ofta (när det är en Pandion ombord). Och ja, gaterna spärrar då grupp 1.

En gång var det några som frågade personalen ombord, ”vadå grupp 0”. Kabinpersonalen var sådär lagom hemlighetsfull och sa bara lite vagt ”vår högsta nivå”—inget namn eller liknande. Var lagom. ”If you know you know”

Bordade i grupp 0 här om veckan, en pandion och dess kompis samt jag och svärmor som hade assistans. Var rätt smidigt att hinna på innan alla andra prio kom rusande så vi han ta plats.

Jag har varit med om Pandion boarding ett antal gånger sista tiden. Alltid hänt med avgångar på huvudstadstriangeln. De ropar bara ut om det finns en EBP med flighten som jag förstått det.

Säger inte att du har fel, men känner inte igen din beskrivning. Framtiden får väl visa om det kommer bli en officiell förmån med minimum 500k sek spend eller liknande.

Att det basuneras ut på varenda boarding stämmer inte, de gånger jag flygit har det aldrig nämnts och boarding grupp 0 har inte använts (högst troligt för att ingen Pandion är ombord). Hur många utanför etta forum tror du vet vad boarding grupp 0 betyder? Och det finns många här på forumet som ännu inte snappat upp den infon heller.

Var är dessa egna incheckningsdiskar du nämner? Nu passerar jag ju oftast Arlanda för incheckning och där har jag inte noterat några sådana, men de kanske är lika synliga som smitvägen genom taxfree?
Jag har nog varit med om åtminstone ett 20-tal flygningar där Pandion eller grupp 0 har varit med

Toppen