Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

Vi som blir LTD hoppas vi kan ge bort EBG oavsett spend, ni som inte är hoppas vi inte kan. Vi får se vad som händer.
Med tanke på att LTG inte kan ge EBS (om man inte kvalat till EBG trots att man är LTG) så antar jag att LTD inte kan ge EBG av samma anledning.

Jag bryr mig inte om LTD kan ge EBG eller inte, påverkar inte mitt resande på något sätt.

Vi som blir LTD hoppas vi kan ge bort EBG oavsett spend, ni som inte är hoppas vi inte kan. Vi får se vad som händer.
Jag är inte LTD. Jag hoppas att LTD kan ge bort. Så gör det inte till en offer-grej.

Men samtidigt läser jag den befintliga skrivningen (om att man erhåller nya kort att ge bort varje gång man kvalificerar") som att en LTD inte kvalificerar till Diamond, förutom de år man tjänar in nivån. Logiken mot hur det fungerar för LTG talar för att det är så.

Så du tror Pandion kommer bli en officiell nivå med tydliga krav för intjäning, och inte en nivå by invitation. Det är ju intressant, finns det något uttalande eller något annat som tyder på detta?

Skillnaden är väl också att Hippocampe är en "handfull" personer på en extremt mycket större kundbas är, jämfört med Pandion som tidigare varit 2000 (även om jag hört de dragit ner på detta). I dagsläget så krävs det i många fall betydligt mer för Pandion än Ultimate.

Ja, jag tror man inför officiella krav för Pandion och inför en ny hemlig nivå.

Finns inget uttalande, men tycker du inte det är konstigt att Pandion gått från att vara medlemmar man aldrig såg, som tyst eskorterades ombord etc, till att bli en nivå som det basuneras ut kring på varenda boarding, egna incheckningsdiskar, astroturfad marknadsföring här av nya medlemmar/medlemmar som aldrig varit aktiva förr etc? SAS bygger medvetande kring nivån och gör den åtråvärd för bredare publik. Av någon anledning så vill man att den ska synas mer. Och min teori är att det är för att man förbereder en bred lansering. För på det sättet löser man också problemet med att man inte har någon nivå motsvarande Ultimate.

Självklart kommer man vattna ur förmånerna, och introducera en ny hemlig högsta nivå för verkliga VIP som motsvarar Hippocampe/Skipper.

Finns inget uttalande, men tycker du inte det är konstigt att Pandion gått från att vara medlemmar man aldrig såg, som tyst eskorterades ombord etc, till att bli en nivå som det basuneras ut kring på varenda boarding, egna incheckningsdiskar, astroturfad marknadsföring här av nya medlemmar/medlemmar som aldrig varit aktiva förr etc? SAS bygger medvetande kring nivån och gör den åtråvärd för bredare publik. Av någon anledning så vill man att den ska synas mer. Och min teori är att det är för att man förbereder en bred lansering. För på det sättet löser man också problemet med att man inte har någon nivå motsvarande Ultimate.

Självklart kommer man vattna ur förmånerna, och introducera en ny hemlig högsta nivå för verkliga VIP som motsvarar Hippocampe/Skipper.
Säger inte att du har fel, men känner inte igen din beskrivning. Framtiden får väl visa om det kommer bli en officiell förmån med minimum 500k sek spend eller liknande.

Att det basuneras ut på varenda boarding stämmer inte, de gånger jag flygit har det aldrig nämnts och boarding grupp 0 har inte använts (högst troligt för att ingen Pandion är ombord). Hur många utanför etta forum tror du vet vad boarding grupp 0 betyder? Och det finns många här på forumet som ännu inte snappat upp den infon heller.

Var är dessa egna incheckningsdiskar du nämner? Nu passerar jag ju oftast Arlanda för incheckning och där har jag inte noterat några sådana, men de kanske är lika synliga som smitvägen genom taxfree?

Roliga var att det tog mig 20 min innan jag fick min pushnotis efter att en annan visat mig att han fick sin på scen. Nästan så man började fundera på om man hört fel, haha.

Damen frågade när jag skulle beställa guldramen när jag kom hem.

Visa bifogad bild 170236
Perfekt att det står exp. date "never" och lifetime på själva kortet och inte bara i appen. Hoppas det blir så på de fysiska LTG+LTD korten också!

Säger inte att du har fel, men känner inte igen din beskrivning. Framtiden får väl visa om det kommer bli en officiell förmån med minimum 500k sek spend eller liknande.

Att det basuneras ut på varenda boarding stämmer inte, de gånger jag flygit har det aldrig nämnts och boarding grupp 0 har inte använts (högst troligt för att ingen Pandion är ombord). Hur många utanför etta forum tror du vet vad boarding grupp 0 betyder? Och det finns många här på forumet som ännu inte snappat upp den infon heller.

Var är dessa egna incheckningsdiskar du nämner? Nu passerar jag ju oftast Arlanda för incheckning och där har jag inte noterat några sådana, men de kanske är lika synliga som smitvägen genom taxfree?

Det är en disk längst till vänster av de bemannade som alltid har en Pandionlogga med svart bakgrund.

Grupp 0 används hyfsat ofta när jag flugit men det kanske beror på destinationerna också. LHR kan jag tänka mig har några som flyger regelbundet tex.

...
Pandion har ju gått från att enbart nördar här vetat vad det är till att det pratas lite offentligt om det även från SAS. Så jag lurar också på om det ska bli en officiell nivå.

Samtidigt, urvalskriterierna för den är, om jag förstår rätt, inte kopplade till nivåpoäng överhuvudtaget. Det blir udda att lansera en ny officiell toppnivå som inte är på TP. Ska den då omvandlas till TP-baserad, med ev lite sämre förmåner, så ska den alltså helt göras om och i praktiken återanvänder man alltså ett etablerat namn för en ny traditionell nivå. Och då tänker jag: Varför slösa bort ett inarbetat namn som är känt hos personalen och i målgruppen? Speciellt om målet är att fortsätta ha en hemlig invite-only nivå.

Toppen