Det är en rätt "frikostig" tolkning av 4.4 som SAS gör. SAS kan då sälja (för vem tror att Trygg-Hansa fick namnen gratis?) till i princip vem som helst. En mera rimlig tolkning vore att skicka erbjudanden från andra *A-bolag, hotell etc.
What's next? Bensin? Trädgårdsmöbler? Livsmedel? Sällskapsdjur? Det är dags för ett litet samtal med EB...
Blev uppringt av TH i detta ärende i januari 2013. Tackade nej och ringde sedan upp EB Ö-vik som lovade lägga in en spärr mot fler sådsna samtal.
Det som överraskade mig negativt var att TH har mitt personnummer, vilket jag aldrig uppgett till SAS/EB. Så uppenbarligen tar de (TH?EB?) en personupplysning, sökt på namn och födelsedata. Detta upplever jag som skrämmande.
Jag blev också uppringd för ett par veckor sedan och det positiva i detta var att jag för en gångs skull tog en titt på min hemförsäkring och insåg att jag kan få billigare på annat håll. Så nu har jag bytt och minskat min avgift med drygt 50% genom att byta till... If.
Så tack Trygg Hansa för detta uppvaknande.
Jumbooze skrev:Med tanke på den andra tråden om att ingen fick sina poäng genom att skaffa Trygg Hansa bad jag dem att "Flyga & Fara"
Behövs inte personnumret när man blir svensk EB-medlem?
TH ringde mig häromveckan med ett mycket förmånligt erbjudande på min bilförsäkring, jag lät killen räkna på det och han presenterade sitt erbjudande som var nästan på kronan dubbelt så dyrt som min försäkring i Solid nu är.... Så poängkåt är inte ens jag....