Senaste nytt

SAS Eurobonus lämnade ut mitt namn till Trygg-Hansa för telemarketing!

De ringde mig också och även om jag inte gillar när telefonförsäljare ringer en på mobilen så började det direkt rycka i poängtarmen när killen började snacka om 4000 extrapoäng om jag antog deras erbjudande. Och eftersom han sänkte min kostnad med 25% per år och tog hand om uppsägningen från mitt andra försäkringsbolag så kändes det klart värt.

För min del får SAS gärna lämna ut mitt nummer till folk som vill ge mig gratis EB-poäng…

Samma här, funkar för mig med lägre kostnad och poäng utan någon som helst arbetsinsats från min sida.

Jag anar ett visst mått av naivitet här i tråden. Att kunna dela med sig av sitt medlemsregister är med all sannolikhet en av de mest värdefulla tillgångarna SAS har när det gäller EB. Skulle SAS inte, enligt medlemsvillkoren, kunna lämna ut namn på EB-medlemmar skulle värdet på EB och SAS sjunka och antagligen skulle förmånerna minska radikalt. Det är min analys, rätt eller fel......min slutsats är därför att man inte både kan ha och äta kakan om man vill ha vissa förmåner. Håller dock med om att det är superviktigt att det sköts snyggt och professionellt annars är det direkt skadligt för SAS.

Tock

Last edited:
Jag anar ett visst mått av naivitet här i tråden. Att kunna dela med sig av sitt medlemsregister är med all sannolikhet en av de mest värdefulla tillgångarna SAS har när det gäller EB. Skulle SAS inte, enligt medlemsvillkoren, kunna lämna ut namn på EB-medlemmar skulle värdet på EB och SAS sjunka och antagligen skulle förmånerna minska radikalt. Det är min analys, rätt eller fel......min slutsats är därför att man inte både kan ha och äta kakan om man vill ha vissa förmåner. Håller dock med om att det är superviktigt att det sköts snyggt och professionellt annrs är det direkt skadligt för SAS.

Tock
Håller helt med. Det är ju lite som att ha öppna profiler på allehanda sociala forum såsom Facebook och sen "känna sig kränkt" när någon utomstående kollar på ens profil. EB är inte bara en tillgång för oss, med lounger, poängresor och så vidare. Vi är också en tillgång för SAS.

Tror ni att ni får förmåner utan att SAS vill ha något i gengäld? Get real, there is nothing as a free lunch! Förövrigt så bara MÅSTE detta vara reglerat i medlemsvillkoren vilka ni alla uppenbarligen godkänt…

:rolleyes:

hah, fick samtal jag med
Jag är lättköpt, går över till trygg hansa
blev erbjuden 3000 pts för besväret och sänker min hemförsäkring med 400 spänn per år
tackar

Fick idag det andra samtalet från Trygg Hansa på lite drygt en vecka (tackade artigt nej förra gången, något mindre artigt nej denna gång). Det intressanta var att tjejen som ringde presenterade sig med att hon ringde från SAS Eurobonus, inte Trygg Hansa. Efter en del frågor från min sida erkände hon att hon arbetade för TH och inte SAS. Vet inte riktigt vad de vinner på detta, men det känns inte som att det sköts särskilt snyggt.

Brukar inte vara så pigg på telefonförsäljare, men när trygghansa erbjöd ca 15-20% lägre kostnad plus Ca 10000 EB poöng var det deal på tre försäkringar.

Toppen