De 5x poängen på extra-varor påverkar inte hastigheten man går upp i bonus-stegen, det mäts helt mot spend.
Kampanjen är neutral oavsett om du spenderar lite eller mycket på så sätt att båda kundtyperna kommer att får 5000 poäng extra om de spenderar 1000kr på extra-varor.
Däremot är det såklart så att bonus-stegen gör att 5000 kampanj poäng kommer att utgöra en större andel av månadens intjäning om man är låg-spenderare.
Kalle köper för 3000kr/månad och tjänar normalt 3500 poäng. Det är 1,17p/kr i snitt. Om Kalle spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar han 8 500 poäng, dvs 2,83p/kr i snitt. Kampanjen boostade hans resultat med 143%.
Lisa köper för 6000 kr/månad och tjänar normalt 15500 poäng. Det är 2,58p/kr i snitt. Om Lisa spenderar 1000kr av sin månadsbudget på extra-varor tjänar hon 20 500 poäng, dvs 3,42p/kr i snitt. Kampanjen boostade hennes resultat med 32,3%