Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

intuition

Medlem
Kanske ointressant för de flesta här, men nu en kampanj för växling från Eurobonus till Coop.

Skärmavbild 2020-11-07 kl. 19.44.58.png



Dealen betyder att istället för t.ex. 1000EB -> 2500 Coop-poäng, så blir det 3500 Coop-poäng, dvs upp till 40% bättre växlingskurs. Eftersom det är en fast bonus, lönar det alltså sig bäst för mycket små överföringar. Det står inget om att man inte kan göra flera små överföringar och få 1000p extra per gång. Å andra sidan står det heller inget om att man får 1000p per transaktion, så ...
 

intuition

Medlem
Nej, det är inte samma kurs åt båda hållen...
Precis. Och för EB<->Coop är skillnaden mellan "köp och säljkurs" hysteriskt stor. Så minst en, kanske båda kurserna är fundamentalt dåliga för medlemmen.

Hur som, eftersom coop poäng har ett värde (kan tas ut som betalningsmedel i kronor) får man en värdering på EB poäng här som är 3,5öre/EBpoäng om man växlar minsta batch. (1000 EB -> 3500 Coop p -> 35 kr).

Bra eller dåligt ligger i betraktarens öga, men den som har några tusen EB poäng och vill avsluta sitt EB engagemang så är detta ett alternativ.

PS jag har inte fått mina 1000 extra poäng på min överföring i går, dvs bonusen tilldelas inte direkt vid överföring, inte heller vid något "nattjobb" i systemet. Så det är fortfarande oklart om man kan föra över flera gånger.
 
Last edited:

Gizmokvack

Medlem
Nej, det är inte samma kurs åt båda hållen... dessutom skrev @intuition kursen i sitt inlägg.
Haha, det pinsamma är ju att jag faktiskt till och med klickade på länken, vidare in på "växla här" men slutade läsa efter halva sidan (där den omvända tabellen stod).

Nu förstår jag ju vad ni menar. Växlingskursen är ju katastrofal. Jag kategoriserar den i samma fack som att växla pengar på mitt lokala forexkontor eller köpa poängmuffins hos sas. Tack för klargörandet!
 

Capa

Medlem
Kanske ointressant för de flesta här, men nu en kampanj för växling från Eurobonus till Coop.

Visa bifogad bild 114762


Dealen betyder att istället för t.ex. 1000EB -> 2500 Coop-poäng, så blir det 3500 Coop-poäng, dvs upp till 40% bättre växlingskurs. Eftersom det är en fast bonus, lönar det alltså sig bäst för mycket små överföringar. Det står inget om att man inte kan göra flera små överföringar och få 1000p extra per gång. Å andra sidan står det heller inget om att man får 1000p per transaktion, så ...

Detta kan vara en idé om man vill rädda lite Eurobonuspoäng som är på väg att gå ut. Särskilt då "överför poäng-funktionen" ligger nere för tillfället. Har man ex.vis 1000 Eurobonuspoäng som är på väg att gå ut så kan man växla till Coop-poäng (=3500) och sedan invänta 20% kampanj = 420 Eurobonuspoäng. Alltså dina 1000 utgående Eurobonuspoäng blir till 420, men med fem nya levnadsår och utan kostnad. Bättre än att låta dem förfalla.. Om man nu inte vill boka en resa istället, skänka bort dem eller bränna de utgående poängen på muffins.. :)
 
Toppen