Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Upplev bekvämligheten med att handla online
Beställ på coop.se och hämta dina färdigpackade varor på Coop Älvsbyn så får du 100 kr rabatt på dina köp över 800 kr. Rabatten är giltig t.o.m. 2/6 och kan användas på max 3 köp.

Varmt välkommen med din beställning!

955e1429dcd67473a3cc37b230e776ec.jpg

Få 200 kr rabatt hos Coop Online

Som SJ Prio-medlem får du 200 kr rabatt när du handlar för 1000 kr på Coop Online.

Använd kampanjkod: PRIOSOMMAR24
Erbjudandet gäller mellan 26 maj – 6 juni 2024 och kan användas en gång per leveransadress

Just nu har vi dessutom ett riktigt bra erbjudande till dig som är SJ Prio-medlem. Om du handlar för minst 1 000 kr på Coop Online får du hela 200 kr rabatt. Vilken god jul! Använd kampanjkoden: PRIOJUL24​
Erbjudandet gäller för ett köp till och med 6 december 2024

Jag är tveksamt till att frequent flyers står för den större kundförlusten där :) Men om de mot förmodan gör det så kanske det kan balansera upp att man öser ut så mycket eb-poäng på andra ställen :)

COOP varumärkesbutiker förlorar i konkurrensen mot ICA och Willys av skäl som har väldigt lite med EuroBonus att göra. Coop kämpar för att växa eftersom konsumenterna hittar bättre värde och bekvämlighet någon annanstans.

COOPs kunddemografi verkar vara på den äldre sidan av det demografiska spektrumet jämfört med ICA- och Willys-butikerna i jämförbara storlekar. Gamla människor/pensionärer spenderar mindre pengar på matvaror än medelålders hushåll. Och gamla människor dör. Det är Coops problem.

COOP varumärkesbutiker förlorar i konkurrensen mot ICA och Willys av skäl som har väldigt lite med EuroBonus att göra. Coop kämpar för att växa eftersom konsumenterna hittar bättre värde och bekvämlighet någon annanstans.

COOPs kunddemografi verkar vara på den äldre sidan av det demografiska spektrumet jämfört med ICA- och Willys-butikerna i jämförbara storlekar. Gamla människor/pensionärer spenderar mindre pengar på matvaror än medelålders hushåll. Och gamla människor dör. Det är Coops problem.
Coop har tidigare varit duktig på nya idèer. Självskanning, eget varumärke, ekologiskt...
ICA har varit betydligt duktigare på att ta dessa idéer och göra de lönsamma.

Jag är tveksamt till att frequent flyers står för den större kundförlusten där :) Men om de mot förmodan gör det så kanske det kan balansera upp att man öser ut så mycket eb-poäng på andra ställen :)
Jag förstår inte detta återkommande argument utan backning i verkligheten. Jag känner hur många som helst som helt slutat handla där, inkluderat min egen familj.

T ex 3000kr x52veckor x10000hushåll
= drygt 1,5miljarder per år det.

Jag tror dock det är ännu fler kunder än så. Oavsett så är vi många!

Med det sagt var ju detta bra då det blev mer prisvärt på andra butiker.

Toppen