Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Dawes

Medlem
Jag har nog växlat Coop-poäng mot Eurobonuspoäng mer än 50 gånger, men nu får jag följande felmeddelande: "Uppgifterna i din EuroBonus-profil stämmer inte överrens med uppgifterna i din Coop-profil." Varför är jag inte förvånad? SK IT...
Jag har plötsligt samma bekymmer.

I mitt fall tror jag att det har att göra med att jag inte haft tilltalsnamn markerat hos SKV (som coop hämtar information ifrån) och mitt tilltalsnamn i vardagen kommer som nummer 2 i ordningen hos SKV vilket blir problematiskt (Coop läser in det första om det saknas en markering).
Jag har nu justerat hos SKV och markerat tilltalsnamn så får jag se om det löser ut det hela, lite väntetid på hanteringen dock.
Sitter inte i klistret på något vis, mer angelägen att det funkar när jag väl behöver det.

Det här är ju inte nyhet för mig på något vis, mer att det nu blev en anledning till att justera.
 

intuition

Medlem
På ett sätt skulle man kunna tänka att man ändrat just för att det ska vara enklare att göra kampanjer. Tidigare gissar jag att SAS bett Coop lägga upp en kampanj på sina sidor. Det blir ju en del admin för någon på coop plus att risken att någon gör fel ökar väl med flera företag inblandade. Nu gissar jag att SAS själva kan lägga upp en växlingskampanj när de vill - mindre admin, kortare ledtider, färre misstag

I teorin skulle iofs SAS också nu kunna rikta erbjudande och välja vem som ska får rabatt på växlingen coop->EB. Fast det kräver väl lite teknik som kanske inte SK.IT så emkelt kan få på plats
 

Dawes

Medlem
Jag har plötsligt samma bekymmer.

I mitt fall tror jag att det har att göra med att jag inte haft tilltalsnamn markerat hos SKV (som coop hämtar information ifrån) och mitt tilltalsnamn i vardagen kommer som nummer 2 i ordningen hos SKV vilket blir problematiskt (Coop läser in det första om det saknas en markering).
Jag har nu justerat hos SKV och markerat tilltalsnamn så får jag se om det löser ut det hela, lite väntetid på hanteringen dock.
Sitter inte i klistret på något vis, mer angelägen att det funkar när jag väl behöver det.

Det här är ju inte nyhet för mig på något vis, mer att det nu blev en anledning till att justera.
Citerar mig själv eftersom min förändring idag har gått igenom hos SKV och uppgifterna hos coop därmed justerats.
Nu funkar det även för mig att överföra poäng via SAS gränssnitt, eller ja felmeddelandet om icke överensstämmande uppgifter är borta, själva växlingen får vänta tills det är mer gynnsamt.

Kanske någon som har nytta av denna info.
 

Hulmund

Ny medlem
1671607590542.png


Fick nyligen den här, inte mycket men det är en kod i alla fall
 
Toppen