Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Doberman

Medlem
Detta vore jättebra! Men hur kan det vara olika policys vad gäller kort i olika COOP-butiker? Borde vara samma inom samma förening åtminstone?
 
Det är oftast upp till vad hela affärscenter har som huvudinlösare/partner, typ gruppavtal. I normala fall tar inte t.ex. ICA butiker Diners eller Amex men vissa storaffärer gör det då de ligger vid någon köpcenter, samma sak med Media Markt och Giganten.
 

Ubbe

Medlem
Får kolla upp det igen då min "storleverantör" Systemet ligger vägg i vägg och de tar ju Amex.
 

011430121

Medlem
Media Markt, tar AMEX i alla sina butiker, dock var det ett problem i Barkaby, när man testade nya kortdragare, enligt personalen i Barkarby
 
Hmm, det skulle ju kunna vara en anledning att börja handla på Coop igen. Fast har bara en Coop Nära (som är i prisnivå med en Statoil-mack) i närheten. ICA eller Axfood som är dominerande i Solna som det verkar ;)
 

OliT

Medlem
Det är oftast upp till vad hela affärscenter har som huvudinlösare/partner, typ gruppavtal. I normala fall tar inte t.ex. ICA butiker Diners eller Amex men vissa storaffärer gör det då de ligger vid någon köpcenter, samma sak med Media Markt och Giganten.

Jag tycker snarare att det stora flertalet Ica-butiker tar Amex, även om jag inte har några siffror på det. Jag har använt mitt Amex i små butiker i Dalarna, Stockholmsförorter och lite överallt i Norrboten, helt utan problem.
 

palmen

Moderator
Vad jag vet tar inte Coop Amex men de tar Diners..

Jag har två coop-butiker där jag bor, en Coop Extra och en Coop Nära. Båda tar AmEX.
Det är väl som med de flesta butiker (oavsett kedja) de kan själva välja om de vill skaffa ett avtal med amex för att kunna ta deras kort eller inte.

Detta vore jättebra! Men hur kan det vara olika policys vad gäller kort i olika COOP-butiker? Borde vara samma inom samma förening åtminstone?

Kan inte tala för hur det fungerar hos Coop, men de kan självklart ta ett beslut att det ska fungera i alla butiker. Det är troligtvis dock så att varje butik själva bestämmer om de vill ta AmEx eller ej, är mycket högre avgifter på köp med amex än med visa/mastercard så vissa butiker nekar väl det antar jag.
 
Last edited:
Toppen