Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

jumbooze

Medlem
Aj, den där panten kollade jag med kundtjänst och de tycker att det var rätt så därför tar jag cash i förbutiken och betalar med dem och får poängen.
De förstod inte när jag försökte förklara problemet
 

Berglund

Medlem
Hade med mig lite flaskor och burkar som jag pantade. Handlade varor för 600 kr och hade pant på 100 kr.
Kollade igenom kvittot och döm om min förvåning så fick jag endast poäng för 500 kr??
Som det är nu så blåser Coop mig på 500 poäng då jag löste in pantkvittot i min betalning, då den 100-lappen hade gett 500 poäng.
Någon annan som har råkat ut för samma problem?
Ja, sådär har det varit hela tiden, inget nytt. Panten går som en slags rabattkupong och inte som ett kontant betalmedel. Därför sänks det bonusgrundande beloppet med motsvarande summa.

Enda sättet att komma runt det är just som redan sagts ovan, ta ut panten i kontanter först. Därefter använder man samma kontanter att betala med, det är ett smidigt sätt att bli av med kontanterna direkt. Någon enskild chef kommer inte att påverka Coops centrala kassasystem.
 

sandek

Medlem
Var precis på Coop och handlade. Man måste ju passa på nu när man är uppe i 5 p per krona :rolleyes:

Hade med mig lite flaskor och burkar som jag pantade. Handlade varor för 600 kr och hade pant på 100 kr.
Kollade igenom kvittot och döm om min förvåning så fick jag endast poäng för 500 kr??
Som det är nu så blåser Coop mig på 500 poäng då jag löste in pantkvittot i min betalning, då den 100-lappen hade gett 500 poäng.
Någon annan som har råkat ut för samma problem?
Pratade med personalen i butiken och de skulle ta upp det med sin chef. För det här är inte ok!

Innan det här är löst så får jag plocka ut panten i kontanter istället för att man inte ska förlora ännu mera poäng.:(

Snacka om att man är riktigt fast i detta poängträsk då man blir sur för en sådan här sak :D:D:D:D:D
Varför skulle du få poäng för pant? Otroligt konstigt
 

Doctor-X

Medlem
Var precis på Coop och handlade. Man måste ju passa på nu när man är uppe i 5 p per krona :rolleyes:

Hade med mig lite flaskor och burkar som jag pantade. Handlade varor för 600 kr och hade pant på 100 kr.
Kollade igenom kvittot och döm om min förvåning så fick jag endast poäng för 500 kr??
Som det är nu så blåser Coop mig på 500 poäng då jag löste in pantkvittot i min betalning, då den 100-lappen hade gett 500 poäng.
Någon annan som har råkat ut för samma problem?
Pratade med personalen i butiken och de skulle ta upp det med sin chef. För det här är inte ok!

Innan det här är löst så får jag plocka ut panten i kontanter istället för att man inte ska förlora ännu mera poäng.:(

Snacka om att man är riktigt fast i detta poängträsk då man blir sur för en sådan här sak :D:D:D:D:D

Gjort samma misstag en gång, gör aldrig om det igen. Gör alltid så nu att jag pantar först, löser in pengarna för panten och sen handlar jag.
 

MLG55

Medlem
Nu har jag inte varit kund hos coop så länge, så jag har inte förlorat så jättemycket poäng på det.

Blev mest förvånad när jag tittade på kvittot och såg att de hade gjort så.
Hädanefter blir det att ta ut dem i förbutiken och betala en del kontant och resten på kort :D

Mig ska de f-n inte lura igen :D
 

ekf

Medlem
Hädanefter blir det att ta ut dem i förbutiken och betala en del kontant och resten på kort :D
Ett annat sätt att vara säker på att inte missa några poäng pga pantkvitton är att trycka på välgörenhetsknappen istället för kvittoknappen på pantautomaten... :rolleyes: Då slår man tre flugor i en smäll... (slipper kvittot, missar inga poäng och gör en bra sak) ;)
 

ante_77

Medlem
Ett annat sätt att vara säker på att inte missa några poäng pga pantkvitton är att trycka på välgörenhetsknappen istället för kvittoknappen på pantautomaten... :rolleyes: Då slår man tre flugor i en smäll... (slipper kvittot, missar inga poäng och gör en bra sak) ;)

Själv ger jag stålarna till ungen då hon kommer att vara arbetslös i många år framöver.
 
Toppen