Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Från en som nyss beställt, ska jag räkna med ett paket (60 st) räcker till 20 maskiner eftersom 3 ark per tvätt krävs enl ovan?

Edit: ser att @Dragzone klargjorde medan jag skrev mitt inlägg, tack.

Dosering av tvättmedel var för övrigt bland det sista jag trodde att jag skulle läsa om här på BC. :D
1763042235664.png

Från en som nyss beställt, ska jag räkna med ett paket (60 st) räcker till 20 maskiner eftersom 3 ark per tvätt krävs enl ovan?
Aldrig använt vare sig mer eller mindre än ett ark per tvätt, oavsett mängd. Har alltid blivit rent. 3 ark låter som en extrem överdosering.

Som någon sagt så är det inte så mycket parfym i detta tvättmedel, men har man sköljmedel får man ju all luktagott som behövs därifrån.

Min sambo har klagat på att arken ibland inte löses upp under tvätten. Har någon annan märkt av detta? Jag misstänker att det är vår tvättmaskin som är boven.

Min sambo har klagat på att arken ibland inte löses upp under tvätten. Har någon annan märkt av detta? Jag misstänker att det är vår tvättmaskin som är boven.

Jag har inte märkt av det och när jag hade med dessa på en längre resa för att kunna tvätta lite i handfatet på hotellet så löstes det upp väldigt snabbt även där, så låter förvånande att det inte skulle lösas upp i en tvättmaskin.

Samma här, funkar inte jättebra. Tänkte att användningen skulle vara på resor när man behöver skölja upp ett par t-shirts i handfatet (nödläge) på hotellet. Men nej, arken vill inte lösas upp. Saknar Y3

Aldrig haft problem, tvättat mellan 30-90 grader, och som snabbast en 30 minuters snabbtvätt på 40 grader. Kan det vara något sådant?
Ja möjligen att hon körde någon snabbtvätt. Hon hittade ett när hon tömde pumpfiltret. Men vi har haft lite problem med vår (nya!) tvättmaskin att den inte alltid tömmer ur vattnet så det är nog kopplat till det.
Jag har inte märkt av det och när jag hade med dessa på en längre resa för att kunna tvätta lite i handfatet på hotellet så löstes det upp väldigt snabbt även där, så låter förvånande att det inte skulle lösas upp i en tvättmaskin.
Håller med. Har inte märkt av det själv heller. Men gott, då har jag fått ammo för att argumentera för inköp av fler ark

Samma här, funkar inte jättebra. Tänkte att användningen skulle vara på resor när man behöver skölja upp ett par t-shirts i handfatet (nödläge) på hotellet. Men nej, arken vill inte lösas upp. Saknar Y3
Åh nej, hade hoppats ingen annan kände igen sig. Vilken sort har du? Vi har ocean breeze.

Toppen