Qraze
Medlem
Köpte nyligen 7st på en och samma beställning. Fick 7 steg.Hur funkar det? Om jag handlar fyra stycken laundry sheets på ett köp, räknas det som ett steg eller fyra?
Köpte nyligen 7st på en och samma beställning. Fick 7 steg.Hur funkar det? Om jag handlar fyra stycken laundry sheets på ett köp, räknas det som ett steg eller fyra?
Jag fick svar från EBD-supporten. Tydligen ett tekniskt fel som de identifierat och ska rätta till i slutet av månaden.Jag fick 5000 bonuspoäng för en vecka sedan för årets 10 steg i conscious traveler. Ska det inte vara nivåpoäng?
Attans, alla dessa problem med när poäng registreras osv. Hade tänkt uppnå CT denna period för att få guld men eftersom min brytpunkt är sista september så är det kört att hinna få nivåpoäng till denna period med hjälp av CT.Det gäller att hålla isär CT-stegen och nivåpoängen.
CT-stegen bakdateras till beställningsdatum, men nivåpoängen kommer in några dagar efter att man kvalificerat sig som Conscious Traveler.
Beställer man 10 paket tvättmedel idag, 12 augusti, så kommer CT-stegen att komma in om ca 35 dagar, dvs mitten på september. De kommer dock dateras i CT-aktivitetslistan till 12 augusti. Men eftersom man först kvalificerar sig som Conscious Traveler i mitten av september, så kommer nivåpoängen krediteras till EuroBonus runt slutet av september (utan någon bakdatering).
Samma sak gäller runt brytperioden dec/jan, beställer man tvättmedel i mellandagarna 2025 så kommer stegen att räknas mot 2025 års CT, men nivåpoängen kommer först i slutet av januari/början av februari.
Om brytpunkten är sista september är det väl fortfarande lugnt?Attans, alla dessa problem med när poäng registreras osv. Hade tänkt uppnå CT denna period för att få guld men eftersom min brytpunkt är sista september så är det kört att hinna få nivåpoäng till denna period med hjälp av CT.
Om brytpunkten är sista september är det väl fortfarande lugnt?
Jag beställde ullbollar 18 Juli, och blev conscious traveler samt fick tillhörande poäng 17 Augusti.
Precis, jag hängde med på det. Jag fick mina 5000 nivå- och bonuspoäng den 17e Augusti och blev därmed SAS Gold samma dag.Ja, fast det är status han vill åt, inte CT (enbart).
Precis, jag hängde med på det. Jag fick mina 5000 nivå- och bonuspoäng den 17e Augusti och blev därmed SAS Gold samma dag.
Visa bifogad bild 167772
Visa bifogad bild 167773
Tackar så mycket. Bra men lite annat svar än SAS support som sa jag får alla poäng inom 24 timmar och jag förklarade situationen och hur jag tänkte tre gånger och dom vi förstår det kommer ske inom 24 timmar...Ja, det har du rätt i. Tänkte inte på att det bara är den 21 augusti idag, så då bör det faktiskt fortfarande finnas lite tid.![]()
Ett tag sedan jag köpte det men vill minnas att det kom upp på båda benen då också. Bara att köpa igen till hemresan när du kommit fram för att 2 steg.flyger snart till Paris. Trodde jag köpte Biofuel endast för outbound. Mitt plan var att köpa för inbound efter vi hade kommit fram till Paris för att få 2 steg. Men när jag tittar online ser det ut som om det finns biofuel både inbound och outbound. Är det då omöjligt att få en extra steg nu, även om jag köpte nytt biofuel efter vi har kommit till Paris?
Visa bifogad bild 167963