Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Hur lång tid tar det till man får sina poäng? Jag "kvalade" in som Conscious Traveller för 2024 för ett par veckor sedan (genom köp som gjordes i december), men än så länge har jag inte fått någonting annat än än stämpel i appen/min profil.

Undrar även om det finns något annat mervärde (för mig som kund) i programmet? Jag tänkte att man borde kanske ha fått någon form av meddelande med lite info. från SAS, om inte annat en bekräftelse på att man har kvalificerat sig för perioden.
Jag var i samma sits. Mejlade guld supporten två gånger. Sedan trillade poängen in - en vecka efter att jag fått stämpeln för 2024.

• Gilla
Reactions: L.S
Förut fanns det ju en BC.se-hörna i loungen på Arlanda. Kanske kan få en CT-hörna där man lämnar av en ullboll eller två varje gång man passerar loungen.
Jag misstänker att säkerhetsfolket på flygplatserna inte gillar att man smyger runt och gömmer små, runda saker, annars hade det ju varit rätt kul att sätta sitt eget märke på en boll och köra en variant av geocaching. Perfekt tidsfördriv att driva runt och leta gömda BC-ullbollar (och gömma sin egen) medan man väntar på en anslutning runt om i världen :)

Jag misstänker att säkerhetsfolket på flygplatserna inte gillar att man smyger runt och gömmer små, runda saker, annars hade det ju varit rätt kul att sätta sitt eget märke på en boll och köra en variant av geocaching. Perfekt tidsfördriv att driva runt och leta gömda BC-ullbollar (och gömma sin egen) medan man väntar på en anslutning runt om i världen :)

Kan väl göra en variant av "räcket" i T4 och hänga upp dem i diverse julgranar runtom flygplatsen.

Någon som vet ifall man fortfarande kan få till flera biobränsle-steg genom att lägga till precis innan varje ben i sin bokning?

Funderar på ifall jag ska köra på
SEKPoäng
Tvättlappar (x9)9*114 = 1126 SEK1126p
Biobränsle (x9)9*100 = 900 SEK4500p

Så är 540 tvättar värt 226 kr och 3374p? :p

Jag tänkte också på den jämförelsen. Tvättlapparna verkar en felsatsning för alla som faktiskt flyger. Förstår inte vurmen för tvättlappar nu. Förutom i fallet att man behöver 5k poäng för att förnya en nivå så snabbt som möjligt och inte har flyg inplanerat.
Kanske också om man jobbar mot EB guld utan att flyga så är ju 2 Amex och 9 paket tvättlappar vad som krävs, men jag har aldrigt riktigt förstått tjusningen i att ha ett EBG i byrålådan.

Jag kan bekräfta om några dagar när poängen/stegen trillar in för min hemresa ikväll.
Gjorde samma i tisdags och onsdags, adderade innan ut-flyget och sedan precis innan hem-flyget (bio-biljetter). Inte sett några poäng än (detta funkade förra året men har för mig att det tog lite tid och ibland fick jag påminna supporten).

Tvättlapparna verkar en felsatsning för alla som faktiskt flyger. Förstår inte vurmen för tvättlappar nu.

Jag flyger, men jag vill även ha rena kläder både när jag flyger och när jag är hemma. Tvättmedel är alltså något jag behöver köpa hursomhelst och detta tvättmedel i lappformat känns extremt smidigt för mig (dels när jag är hemma, men inte så dumt att ha med sig ett par lappar i väskan när man reser också om man skulle behöva nödtvätta något i handfatet på hotellet), så jag hade varit intresserad av dem även utan CT-programmet.

Allt detta dock med en brask(tvätt)lapp att jag ju faktiskt ännu inte har testat att använda dessa när jag tvättar (har precis beställt mina första), så jag vet inte om de ger likvärdigt resultat med traditionellt tvättmedel när det gäller att göra tvätten ren.

Toppen