Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

M.K

Medlem
Någon som testat och fått igenom flera steg för antal biobränsle på en biljett nu?

Detta vill jag veta i god tid innan nästa x2 helg. Annars får det bli ett gäng bokningar av enkelbiljetter.
 

Jannes

Medlem
Någon som testat och fått igenom flera steg för antal biobränsle på en biljett nu?

Detta vill jag veta i god tid innan nästa x2 helg. Annars får det bli ett gäng bokningar av enkelbiljetter.
Verkar ju som så:
BIO-biljett = Ett steg per leg av biljetten. Så LLA-ARN-LHR med BIO blir två steg.
Biobränsletillägg = Ett steg per riktning, oberoende hur många "minuter" man köper för. LLA-ARN-LHR där man köper biobränsle blir ett steg.

Någon som kan bekräfta/dementera.
Från den synvinkeln är BIO-biljett klart att föredra, dels pga stegen men även de ytterligare baspoängen man får.
 

hco

Medlem
Någon som testat och fått igenom flera steg för antal biobränsle på en biljett nu?
Om du menar flera steg från att köpa till flera portioner extra biobränsle på en biljett --> nej, ej testat och jag tror inte att det ger flera steg. (Men vill nån testa så är det förstås toppen!)

BIO-biljett = Ett steg per leg av biljetten. Så LLA-ARN-LHR med BIO blir två steg.
Biobränsletillägg = Ett steg per riktning, oberoende hur många "minuter" man köper för. LLA-ARN-LHR där man köper biobränsle blir ett steg.
Ja, detta har jag bekräftat (riktning = biljett/bokning).

Därför är min nästa resa bokad med enkelbiljetter! =)
 

Ano

Medlem
Känns ju kontraproduktivt om man för att bevisa sitt hållbarhets-tänk, mår få dem att skicka nio enskilda paket :)

(Men långt ifrån allt är ju logiskt heller..)

OT: har de uppdelade i två köp, vet att flera har samtliga i en beställning. Vad det blir för resultat för dessa köp relaterat till kampanjen är det ingen som vet än. Då vi troligtvis mår vänta ca en månad efter genomfört köp innan ”stegen” registreras.
 
Last edited:

Hubert

Medlem
Någon som testat och fått igenom flera steg för antal biobränsle på en biljett nu?

Detta vill jag veta i god tid innan nästa x2 helg. Annars får det bli ett gäng bokningar av enkelbiljetter.
Är det inte detta de skriver enligt:

  • Lägg till biobränsle som tilläggstjänst: du har möjlighet att lägga till biobränsle för din resa (i enheter om 20 minuter) när du bokar din flygning eller efteråt via Hantera min bokning. Alla EuroBonus-medlemmar som är registrerade i bokningen vid avgångstillfället tjänar ett steg, oavsett hur många enheter biobränsle som lades till i bokningen.

Eller missförstår jag något?
 

Capa

Medlem
Ok, så ni menar att man kollar på videon = 1 steg och sedan köper man 9 ullbollar (9+1=10) = Conscious traveller? Köper man en biobiljett t/r så lägger man till 7 ullbollar istället osv? Kul initiativ av SAS även om vägen dit är tveksam :). Känns ju föga intressant att ge bort 5000 EB-poäng för att få ett steg när man kan köpa en ullboll för 100 kr istället, eller missar jag något? :D
 
Toppen