Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Hade tänkt använda bagagetaggen idag. Flopp. Fanns inget alternativ att använda taggen vid incheckning.

Fick förklarat att det inte funkar om man använder funktionen att byta avgång samma dag.

Ja, den där bagagetaggen verkar vara ett mysterium. Finns det någon vettig förklaring någonstans till hur den ska användas?

Ja, den där bagagetaggen verkar vara ett mysterium. Finns det någon vettig förklaring någonstans till hur den ska användas?

Inte alls, är väl konsensus hittills?
Om man nu är besviken på hur den fungerar så tycker jag man ska ge feedback till SAS det står på ovan länk hur man gör.

För egen del så är det väldigt sällsynt att jag checkar in bagage men om jag vore en person som ofta gör det så hade jag verkligen uppskattat att kunna gå direkt till bag-drop istället för att köa till incheckning eller automater.

• Gilla
Reactions: L.S

Om man nu är besviken på hur den fungerar så tycker jag man ska ge feedback till SAS det står på ovan länk hur man gör.

För egen del så är det väldigt sällsynt att jag checkar in bagage men om jag vore en person som ofta gör det så hade jag verkligen uppskattat att kunna gå direkt till bag-drop istället för att köa till incheckning eller automater.

Tack för länken! Det verkar dock fortfarande inte vara någon särskilt smidig lösning om man har mer än ett bagage att checka in… eller ifall något annat flygbolag än SAS är inblandat i bokningen.

Det hoppas jag att de som provat har gjort. Själv har jag inte getts möjlighet att ens försöka sedan jag fick min sent i höstas, men det räcker ju att läsa här på BC om problemen som folk råkat ut för. Sedan vet jag inte om jag är bekväm att använda den som enda bagagetagg på en väska vars innehåll jag vill ska komma fram tillsammans med mig, saknar de små backuptaggarna.

• Gilla
Reactions: hco
Tack för länken! Det verkar dock fortfarande inte vara någon särskilt smidig lösning om man har mer än ett bagage att checka in… eller ifall något annat flygbolag än SAS är inblandat i bokningen.
Som jag har förstått det så kan man ha flera tags. Det går iaf att registrera flera i appen. Om du frekvent reser med två väskor och skulle ha nytta av en till så kan jag tänka mig att skicka en till dig, skicka pm isåfall.

Det hade såklart varit att föredra en lösning som fungerar inom SkyTeam eller rent av en standard som fungerar för alla flygbolag.

Toppen