Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Det är ganska ovanligt med mer än 2 platser åt gången på en SAS-flight. Det händer, men det är inte vanligt. Ofta har jag dock sett SAS först släppa 2 säten och sedan, långt senare, 2 till. Men det är förstås inget man kan räkna med.
 

Krickalou

Ny medlem
Tack för svar !
Då får min plan bli att ex boka Thai till BKK för 2 pers med Amex 241 som om jag förstår rätt kostar 140 000 EB points
samt 1 pers premium ekonomi för pengar där vi päron får åka ett ben var ( jag har 150 000 points och vi vill åka 3 pers )
 

seat56f

Medlem
Tack för svar !
Då får min plan bli att ex boka Thai till BKK för 2 pers med Amex 241 som om jag förstår rätt kostar 140 000 EB points
samt 1 pers premium ekonomi för pengar där vi päron får åka ett ben var ( jag har 150 000 points och vi vill åka 3 pers )

Rätt om poängen, men tänk på att bokar du andra bolag än SAS får du betala bränsleavgift (förkortas YQ) - Thai är notoriskt dyra vad gäller YQ så business till BKK hamnar på uppskattningsvis 4-5kSEK/person utöver poängen.
 

HCW

Medlem
Olika beroende på flight. Väldigt svårt att hitta fler än två platser, men det går - jag har själv lyckats. New York, San Fransisco och liknande tror jag dock att du kan glömma.

Boka det du hittar med SAS och ta resten på andra bolag och boka om ifall det dyker upp fler platser.
 

Kimmen00

Medlem
Olika beroende på flight. Väldigt svårt att hitta fler än två platser, men det går - jag har själv lyckats. New York, San Fransisco och liknande tror jag dock att du kan glömma.

Boka det du hittar med SAS och ta resten på andra bolag och boka om ifall det dyker upp fler platser.

Ja det går men som du säger väldigt sällsynt. Vi fick 4 platser på oljelinjen för resa över höstlovet.. Sen veckan efter var det bara 2 platser per flight..
 

Buffy

Medlem
Har pratat med Tallin och hittat biljetter med Thai till Bangkok i vinter 2-4-1 business. Skatten låg runt 3800 per pers.
Ska boka nästa vecka men glömde att fråga vad en infant kostar, nån som har nån idé?
 

agehall

Medlem
Har pratat med Tallin och hittat biljetter med Thai till Bangkok i vinter 2-4-1 business. Skatten låg runt 3800 per pers.
Ska boka nästa vecka men glömde att fråga vad en infant kostar, nån som har nån idé?

Du spelar ett högt spel - när man hittar platser man vill ha är regeln "boka först, fråga sedan.". Risken är stor att platserna är borta nästa vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen