Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag komma till Bangkok med mina EuroBonus poäng och 2-4-1 Voucher ?

Hur många poäng behöver jag för att flyga tur & retur business till Bangkok nästa sommar ?

Vilket flygbolag ska jag använda ? flyger gärna med en mellanlandning.

Vi är tre vuxna då sonen fyller tolv i vår, och jag har strax 2 x 2-4-1 vouchers.

När kan jag boka ? hur många poäng behöver jag ?

Tack Snälla !
Svar på de mesta av dina frågor hittar du på eurobonus-sidorna.

Hur många poäng som går åt står i star alliance award chart
Star Alliance award chart - SAS

Du kan i teorin flyga dit med alla bolag inom star alliance som har Bangkok som destination. Vissa bolag släpper dock inte award-platser till Eurobonus på vissa flygplanstyper (eller detta kanske bra gäller F-biljetter).

Award-biljetter brukar släppas med start ca 330 dagar innan avresa, ibland släpps biljetterna dock senare och det kan även komma mer platser under tidens gång.

Vilket flygbolag du väljer beror på vad ni är ute efter, men lättast är nog att titta på Thai till Bangkok, de brukar ha bäst tillgänglighet i alla fall. Att flyga runt halva asien för att samla segment kanske inte är helt optimalt på en bonusresa med familjen.

Hej!

Har precis hittat min resa hoppas jag.
Planen är att semestra med Sambo och min son (7 månader)

Har hittat business säten 23/1-20/2 OSD-EWR och enligt expertflyer så flygs den av Aircraft: 333 (Airbus A330-300).
Kan man hoppas att vi får ett "nytt" plan eller finns det fortfarande "gamla" uppdaterade kvar i Jan 2016 tror ni?

Vart bör vi sitta, i mitten eller med gång emellan oss? vad fungerar bäst när man reser med ett barn?

Har en voucher som gick ut 22/10 2014 som jag planerade att använda men den går ut i slutet av 2015.
Förlängd men nån månad men inte mer, har just nu 135000 poäng så behöver antingen skaffa mer poäng eller fixa en nya voucher.

Hej!

Har hittat business säten 23/1-20/2 OSD-EWR och enligt expertflyer så flygs den av Aircraft: 333 (Airbus A330-300).
Kan man hoppas att vi får ett "nytt" plan eller finns det fortfarande "gamla" uppdaterade kvar i Jan 2016 tror ni?

Vart bör vi sitta, i mitten eller med gång emellan oss? vad fungerar bäst när man reser med ett barn?

Har en voucher som gick ut 22/10 2014 som jag planerade att använda men den går ut i slutet av 2015.
Förlängd men nån månad men inte mer, har just nu 135000 poäng så behöver antingen skaffa mer poäng eller fixa en nya voucher.
Ni kommer med största sannolikhet att få ett av de gamla A330-planen som nu är uppgraderade med ny kabin. De två planen som kommer i år kommer att sättas in på ARN-HKG och ARN-ORD. De gamla uppdaterade planen kommer vara kvar i flottan ett bra tag skulle jag gissa på.

Har inte rest med nya kabinen själv ännu men jag skulle nog tagit mittenplatserna i alla fall. Så resonerade jag på min resa framöver när jag åker med en kompis.

Hej!

Om du inte har någon voucher just nu och är 65000 kort för att boka ordinarie biljetter så är sannolikheten stor att de biljetter du hittat är borta när du kan boka.

Om du inte har någon voucher just nu och är 65000 kort för att boka ordinarie biljetter så är sannolikheten stor att de biljetter du hittat är borta när du kan boka.
Sant men jag funderar på att spendera de 70000:- som jag saknar för en ny toucher hur nu det ska gå till =)

Nån som har nån bättre ide?
Om jag hittar nån som har en giltig voucher kan han då ge den till mig?

Då bör du nog spendera dessa 70000:- typ idag. Biljetter till EWR med SAS i business går åt som smör.
Är det brådis kan du köpa presentkort så du snabbt kommer upp i summan för en voucher till.
Sen är det alltid gratis att ringa och gråta ut hos Amex och fråga om de kan förlänga din nuvarande voucher...

Vouchern ställs väl inte nödvändigtvis ut exakt när man trillar över gränsen ändå, så det är nog kört skulle jag tro.

Då bör du nog spendera dessa 70000:- typ idag. Biljetter till EWR med SAS i business går åt som smör.
Är det brådis kan du köpa presentkort så du snabbt kommer upp i summan för en voucher till.
Sen är det alltid gratis att ringa och gråta ut hos Amex och fråga om de kan förlänga din nuvarande voucher...
Prövade precis det men hon var stenhård =)
Attans också...

För mig kommer det alltid vara ett problem att komma iväg på resor tidigt på året eftersom jag alltid når 150000 sent på året så är alla platser slut i Januari/Februari.
Inte bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen