Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vouchern ställs väl inte nödvändigtvis ut exakt när man trillar över gränsen ändå, så det är nog kört skulle jag tro.
Min tog fyra dagar trots telefonsamtal till Amex och Tallinn. Amex visste jag gått över gränsen och såg att de triggat en voucher, men Tallinn såg den inte än.

Halleluja!
När jag ändrade sökningen på hemsidan från 2 vuxan 1 spädbarn till 2 vuxna så kunde jag utnyttja min voucher.
Ska jag boka å chansa på att sas kan lägga till barnet senare eller hur ska jag lösa det. Dem kunde inte lösa det i tallin för där sa hon bara att vouchern gått ut.
Eller kan det vara så att det inte kommer att gå igenom

Halleluja!
När jag ändrade sökningen på hemsidan från 2 vuxan 1 spädbarn till 2 vuxna så kunde jag utnyttja min voucher.
Ska jag boka å chansa på att sas kan lägga till barnet senare eller hur ska jag lösa det. Dem kunde inte lösa det i tallin för där sa hon bara att vouchern gått ut.
Boka direkt och försök ändra sen. Bonusresor är ju alltid fullt återbetalningsbara.

Halleluja!
Bara att boka! Jag gjorde precis detta - lade till ett spädbarn i efterhand. Kostade cirka 200 kronor i skatter, men annars inga problem.

Vilka platser ska jag boka då??
Palmen rekommenderade ju mittenplatserna men jag tycker att det ser ut som att man får en "vägg" emellan sig då.

1H och 8A är de enda som är bokat

@Håkan Andersson ställ gärna frågor om vilka platser ni ska boka i relevant tråd (denna tråd handlar om 2-4-1 bokning)
Bästa platserna i SAS nya business class? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Finns några i den tråden som åkt med nya kabinen med barn som säkert kan ge input.

Åkte med en 20-månaders för ett tag sedan. Vi satt på längst fram i mitten. Man "stör" inte speciellt många. Rätt skönt att ha väggen framför sig. Det kändes som att det var aningen bättre benutrymme. Ett minus är att du inte får ha några väskor vid start och landning så kom väl förberedd. (Kan vara samma regler i hela C-kabinen?)

Alt skulle jag välja platserna längst bak i mitten. Även där är anledningen att minimera ev "störande". Ett plus med platserna längst bak är att det är nära toaletterna. Alla behöver inte känna doften av bajsblöja ;). Finns även en toa längst fram.

Åkte med en 20-månaders för ett tag sedan. Vi satt på längst fram i mitten. Man "stör" inte speciellt många. Rätt skönt att ha väggen framför sig. Det kändes som att det var aningen bättre benutrymme. Ett minus är att du inte får ha några väskor vid start och landning så kom väl förberedd. (Kan vara samma regler i hela C-kabinen?)

Alt skulle jag välja platserna längst bak i mitten. Även där är anledningen att minimera ev "störande". Ett plus med platserna längst bak är att det är nära toaletterna. Alla behöver inte känna doften av bajsblöja ;). Finns även en toa längst fram.
+1 på längst bak. Av hänsyn till medresenärerna försöker jag alltid placera mig så avskilt som möjligt med barn. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen