Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågar experterna om detta är en giltig retur rutt att boka med EB och Amex 2-4-1? Invägen sker till MIA via IST.
tillbaka.gif

Fråga om Open Jaw då jag sökt efter denna info rätt länge nu. Är det giltigt med hemresa från tredje zon? Dvs följande routing:

Ut: ARN-FRA-DOH
Hem: MLE-IST-ARN

DOH ligger i zon North & Central Africa, Middle East
MLE ligger i zon India
Övriga i zon Europe

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag har dubbelkollat SAS EuroBonus medlemsvillkor och det står så här.
SAS skrev:
If the departure and return destination are not the same, the number of points is calculated on the destination in the point table that requires most points.
EuroBonus medlemsvillkor - SAS
Det innebär att du behöver att betala för Europa-Indiska subkontinent t/r i ditt fall.

Frågar experterna om detta är en giltig retur rutt att boka med EB och Amex 2-4-1? Invägen sker till MIA via IST.
Visa bifogad bild 37251
Du får inte boka en bonusresa som passerar en tredje zon (C) som är dyrare än A (avreseort) - B (destination).
SAS skrev:
Important facts to read before you plan your itinerary!

One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone.
Star Alliance award chart - SAS

Jag har dubbelkollat SAS EuroBonus medlemsvillkor och det står så här.
Det innebär att du behöver att betala för Europa-Indiska subkontinent t/r i ditt fall.

Du får inte boka en bonusresa som passerar en tredje zon (C) som är dyrare än A (avreseort) - B (destination).

Tusen tack för hjälpen. Det var precis det jag misstänkte. Skulle det med andra ord behöva appliceras en helt ny award zone nord amerika-far east asia eller räcker det med uppgradering av redan befintliga award europa-nord amerika, från 110 000 till 140 000 poäng?

Tusen tack för hjälpen. Det var precis det jag misstänkte. Skulle det med andra ord behöva appliceras en helt ny award zone nord amerika-far east asia eller räcker det med uppgradering av redan befintliga award europa-nord amerika, från 110 000 till 140 000 poäng?
Det blir snarare (Europa-Norra Asien t/r) + (Norra Asien-Nordamerika t/r).

Jag skulle åkt till NY i morgon, men mitt sällskap hamnade på sjukhus istället. Avbokningen gick väldigt smidigt och poängen kom tillbaka på kontot.

Men, en fråga. Om man ska satsa på en resa när nästa 2-4-1 kommer, är det möjligt att få tag på biljetter med t ex LH First med kort varsel? Eller ngt annat bolag till någon intressant destination?

Jag skulle åkt till NY i morgon, men mitt sällskap hamnade på sjukhus istället. Avbokningen gick väldigt smidigt och poängen kom tillbaka på kontot.

Men, en fråga. Om man ska satsa på en resa när nästa 2-4-1 kommer, är det möjligt att få tag på biljetter med t ex LH First med kort varsel? Eller ngt annat bolag till någon intressant destination?

Får du inte tag på Lufthansa First med kort varsel så får du inte tag på några sådana biljetter alls eftersom de släpps tidigast 14 dagar före avresa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen