agehall
Medlem
Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Frågan har säkert varit uppe tidigare men; går det att boka en resa för EB-poäng och sedan (låt säga 1 månad senare) tillämpa 2-4-1 vouchern?
Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Frågan har säkert varit uppe tidigare men; går det att boka en resa för EB-poäng och sedan (låt säga 1 månad senare) tillämpa 2-4-1 vouchern?
man kanske får sin voucher först en månad efter man hittat drömresan.Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?
Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?
Jag har hittat en resa jag vill göra i vinter men har inte vouchern i nuläget. Beräknar den till 1 månad från och med nu.
Jag skall inom kort boka en 2-4-1 åt mig själv, dvs 50% poängrabatt. Samtidigt så vill jag boka åt min vän på samma sätt, dvs utnyttja hans 2-4-1 så han också får 50% poängrabatt. Jag har tidigare bokat vanliga awardresor på det sättet, så att poäng dras från bådas konto. Jag antar det funkar i Tallinn också men vill dubbelkolla här innan jag ringer
Tyvärr har inte båda 200k poäng, annars hade vi kört på det.Det funkar, men förmodligen blir det olika bokningar.
Om ni har gott om poäng kan ni ju hitta någon finurlig lösning att boka två olika resor (och boka åt varandra) så maxar ni 2-4-1![]()
Två saker kom jag på.Tyvärr har inte båda 200k poäng, annars hade vi kört på det.
Vi har hittat en ok resa ut, men just nu finns det verkligen ingenting hem. Visst är det så att det är ok med enkelresa samt resa som ej börjar i norden? För i så fall kan vi slå till på utresan som en enkel och sen ta hemresan som en enkel också. Kan detta bli problem?
Japp, surt att behöva betala 10% extra, men kan vara värt för att säkra upp utresan. Vi skall ha bokat hemresan innan utresan, så visum borde inte vara problem.Två saker kom jag på.
1) Enkelbonusresa kostar 60% av en Tur & retur bonusresa.
2) Beroende på destination och resans längd, behöver ni visum till landet när man reser med enkelbiljett (ifall ni inte har bokat returresan innan ni ankommer till destination).