Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Impendill skrev:Frågan har säkert varit uppe tidigare men; går det att boka en resa för EB-poäng och sedan (låt säga 1 månad senare) tillämpa 2-4-1 vouchern?Klicka för att utvidga...
Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Impendill skrev:Frågan har säkert varit uppe tidigare men; går det att boka en resa för EB-poäng och sedan (låt säga 1 månad senare) tillämpa 2-4-1 vouchern?Klicka för att utvidga...
man kanske får sin voucher först en månad efter man hittat drömresan.agehall skrev:Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Varför vill du inte tillämpa den vid bokningen?Klicka för att utvidga...
Impendill skrev:Jag har hittat en resa jag vill göra i vinter men har inte vouchern i nuläget. Beräknar den till 1 månad från och med nu.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Jag skall inom kort boka en 2-4-1 åt mig själv, dvs 50% poängrabatt. Samtidigt så vill jag boka åt min vän på samma sätt, dvs utnyttja hans 2-4-1 så han också får 50% poängrabatt. Jag har tidigare bokat vanliga awardresor på det sättet, så att poäng dras från bådas konto. Jag antar det funkar i Tallinn också men vill dubbelkolla här innan jag ringerKlicka för att utvidga...
Tyvärr har inte båda 200k poäng, annars hade vi kört på det.fcx skrev:Det funkar, men förmodligen blir det olika bokningar.Om ni har gott om poäng kan ni ju hitta någon finurlig lösning att boka två olika resor (och boka åt varandra) så maxar ni 2-4-1Klicka för att utvidga...
Två saker kom jag på.Golfkillen skrev:Tyvärr har inte båda 200k poäng, annars hade vi kört på det.Vi har hittat en ok resa ut, men just nu finns det verkligen ingenting hem. Visst är det så att det är ok med enkelresa samt resa som ej börjar i norden? För i så fall kan vi slå till på utresan som en enkel och sen ta hemresan som en enkel också. Kan detta bli problem?Klicka för att utvidga...
Japp, surt att behöva betala 10% extra, men kan vara värt för att säkra upp utresan. Vi skall ha bokat hemresan innan utresan, så visum borde inte vara problem.Dr. Miles skrev:Två saker kom jag på.1) Enkelbonusresa kostar 60% av en Tur & retur bonusresa.2) Beroende på destination och resans längd, behöver ni visum till landet när man reser med enkelbiljett (ifall ni inte har bokat returresan innan ni ankommer till destination).Klicka för att utvidga...
Jaså? Är det inte Tallinn som svarar övrig tid också?Elberto skrev:Kl. 09:00 - 17:00 svensk tidKlicka för att utvidga...
Det skall väl vara under den tiden som den speciella avdelningen som svarar på 018-numret hos Blue Travel Services jobbar, men man blir ju kopplad till Blue Travel Services i Tallinn i vilket fall från det vanliga numret efter 20.00 tror jag det är .johhenrik skrev:Jaså? Är det inte Tallinn som svarar övrig tid också?Klicka för att utvidga...
Jag frågade nu senast och det är inte alla som svarar utanför kontorstid som kan AMEX-systemet då det skall vara annorlunda. Så även om man kopplas till Tallinn är det inte säkert de kan hjälpa med AMEX-bokningar.NotRyan skrev:Det skall väl vara under den tiden som den speciella avdelningen som svarar på 018-numret hos Blue Travel Services jobbar, men man blir ju kopplad till Blue Travel Services i Tallinn i vilket fall från det vanliga numret efter 20.00 tror jag det är .Jag upplever dom som mycket vassare än tomtarna i Sveg...Klicka för att utvidga...
Bra att veta!Golfkillen skrev:Jag frågade nu senast och det är inte alla som svarar utanför kontorstid som kan AMEX-systemet då det skall vara annorlunda. Så även om man kopplas till Tallinn är det inte säkert de kan hjälpa med AMEX-bokningar.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Jag upplever dom som mycket vassare än tomtarna i Sveg...Klicka för att utvidga...
mry skrev:Jag skulle nog vilja påstå motsatsen,@Ullabokade biljetter till Malta som blev helt åt skogen felaktiga. Hon beställde en biljett från Luleå till Malta samt en biljett från Göteborg till Malta och fick tre biljetter. En för två personer från Stockholm till Malta sen två olika biljetter från Luleå till Stockholm och en från Göteborg till Stockholm. Detta föranleder att de drar extrapoäng för inrikesresan samt ca 1000 kr extra i skatter. Nu har hon mailat fram och tillbaka till svenska guld supporten och fått svar på Danska för att de ska fixa till det men nu har de slutat svara på mail från henne med. Kan säga att det inte är lätt att förstå Danskan hon använder så det är inte alls lätt att förstå dem. Hon som bokade hävdade bestämt att det är helt korrekt för inrikes resor inte ingår i biljetterna utan det går bara att boka ett flyg per biljett. Ulla ringde 3 gånger och till slut så frågade hon en kollega och då sa de att inrikesresa ingår om det är mindre än 24 timmar bytestid på Arlanda men då kom de på att det inte fanns flera biljetter på flyget att boka och de kunde ju inte boka nya utan hänvisade till de som sysslar med reklamationer på sas och be om kompensation med de extra poäng de dragit istället. Det som de inte tänkte på är ju att skatterna blir mycket lägre om man reser utrikes så det har dragit mer pengar på Amex än det skulle. Undra hur sas reagerar om man reklamerar detta till Amex?Kan gissa på att hon inte kan boka med 50% erbjudandet alls så...Klicka för att utvidga...