Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok stort tack för svaret!

Ursäkta nybörjarfrågorna, men om resan med sas sto- chicago och sedan united chicago - san francisco kostar totalt 110 000 poäng, kostar en resa med t.ex. lufthansa (lufthansa hela vägen) sto - usa också då 110 000? eller är det olika poäng som krävs för olika flygbolag inom star alliance?
Finns det någon karta där man kan se dessa poäng som det krävs för lika bolag?

Det är en poängsumma om du bara flyger med SAS, och det är en poängsumma om du flyger med valfri kombination av bolag. Här kan du se tabellerna SAS points charts - SAS.
Klicka på "Spend chart - Star Alliance"

Du kan kombinera flygbolag hur du vill, men kombon SAS transatlantiskt + United inrikesflyg är väldigt förmånlig. Till alla flygningar tillkommer skatter och avgifter. På alla flygningar med SAS och inrikesflygningar med United är det nämligen väldigt låga skatter och avgifter (c:a 700 kr per person ARN-EWR-MIA).

Skulle du använda exempelvis Lufthansa hela vägen så kan du räkna med 3000-4000 kr i skatter och avgifter (per person ARN-FRA-MIA). Tyvärr kan du räkna med liknande belopp oavsett vilka andra bolag du väljer.

OK! tack för svaren!
Om man nu bokar via chicago och sedan inrikes med united. Hur långt i förväg måste man boka vanligtvis? Även om det är bättre än new york eller san francisco kan jag tänka mig att det är relativt få..?
Om man är flexibel med datum i augusti 2016, borde det inte vara omöjligt att få tag på business-platser om man bokar säg januari 2016? Kommer nämligen inte att ha tillräckligt med poäng att boka innan det.

OK! tack för svaren!
Om man nu bokar via chicago och sedan inrikes med united. Hur långt i förväg måste man boka vanligtvis? Även om det är bättre än new york eller san francisco kan jag tänka mig att det är relativt få..?
Om man är flexibel med datum i augusti 2016, borde det inte vara omöjligt att få tag på business-platser om man bokar säg januari 2016? Kommer nämligen inte att ha tillräckligt med poäng att boka innan det.

Det kommer nog vara väldigt svårt att boka SAS-sträckan i C så nära inpå tyvärr.

OK! tack för svaren!

Jag bokade Chicago fyra månader före avresa förra året. "OK" platstillgång då.

Och du kan be Tallinn förbereda hela din nya bokning ända till reservationen är klar innan du cancellerar den befintliga, så riskerar du inte att bli utan båda resorna om någon hinner mellan och kniper sista platsen. Dessutom utgår inte avgiften på 150 kr om du avbokar och bokar nytt, jämfört med att ändra en befintlig bokning.
Nu är det så att jag har inte fått hem någon fysisk voucher så jag är lite osäker om jag verkligen har en voucher som gäller, dock så gick det att boka, men man blir lite fundersam.

Om jag skulle göra som du föreslår, jag har inte poäng kvar att boka en ny resa och sen avboka den gamla, så hur menar du exakt ?

Nu är det så att jag har inte fått hem någon fysisk voucher så jag är lite osäker om jag verkligen har en voucher som gäller, dock så gick det att boka, men man blir lite fundersam.

Om jag skulle göra som du föreslår, jag har inte poäng kvar att boka en ny resa och sen avboka den gamla, så hur menar du exakt ?
De förbereder en ny resa ända fram till betalningsmomentet, så platserna reserveras. Därefter avbokar de den befintliga resan så att de poäng och den voucher du redan använt "frigörs". Sen slutför de betalningen av den nya bokningen, med voucher, poäng och pengar för skatterna.

När åkte du på året? Jag upplever att sommarmånaderna ofta är slut väldigt långt innan.

Åkte i augusti.

OT: Kollade platstillgången med SAS för augusti nyss. Det finns c:a 10 dagar när det finns bokningsbar avgång till USA. Något bättre hem.

De förbereder en ny resa ända fram till betalningsmomentet, så platserna reserveras. Därefter avbokar de den befintliga resan så att de poäng och den voucher du redan använt "frigörs". Sen slutför de betalningen av den nya bokningen, med voucher, poäng och pengar för skatterna.

Egentligen så är jag nog nöjd med att bara få en tidigare flight mellan GOT-CPH, måste man ringa Tallin för att ändra detta eller kan man ring sas direkt ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen