Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt onödigt. Om de inte ser på ditt konto att du har en voucher så hjälper inte alla referensnummer i världen. Det enda syfte som brevet fyller, är att meddela att man faktiskt har fått en voucher. Jag har aldrig gjort annat än kastat det när det kommit.

Och den dagen något går fel med IT-systemet (brand, raderas av misstag, kraschar) så har du inget bevis på att du är berättigad till en. Sannolikheten är inte stor, men den finns.
 
Nu är jag lite förbryllad.
Har en bokning hem från Melbourne i januari där sista segmentet är med SAS CDG-ARN.
När jag bokade fanns endast SAS GO på den flighten, och jag vill ju ha PLUS.
Kollade idag igen, award-platser finns i plus/business både på sas.se, united och ANA.
Ringde Tallin igen, men de kunde fortfarande bara se platser i GO.
Har det hänt förut att platser som syns både på sas.se, united och ANA inte finns i Tallin?
 
Nu är jag lite förbryllad.
Har en bokning hem från Melbourne i januari där sista segmentet är med SAS CDG-ARN.
När jag bokade fanns endast SAS GO på den flighten, och jag vill ju ha PLUS.
Kollade idag igen, award-platser finns i plus/business både på sas.se, united och ANA.
Ringde Tallin igen, men de kunde fortfarande bara se platser i GO.
Har det hänt förut att platser som syns både på sas.se, united och ANA inte finns i Tallin?

Nä, att det inte funkar trots att det syns på sas.se har jag aldrig hört talas om. Ring igen!
 
Nu är jag lite förbryllad.
Har en bokning hem från Melbourne i januari där sista segmentet är med SAS CDG-ARN.
När jag bokade fanns endast SAS GO på den flighten, och jag vill ju ha PLUS.
Kollade idag igen, award-platser finns i plus/business både på sas.se, united och ANA.
Ringde Tallin igen, men de kunde fortfarande bara se platser i GO.
Har det hänt förut att platser som syns både på sas.se, united och ANA inte finns i Tallin?

Nä, att det inte funkar trots att det syns på sas.se har jag aldrig hört talas om. Ring igen!

Det har jag varit med om ofta. Det verkar som att alla bonusresor inte är bokningsbara för 241. Det är iaf den slutsatsen jag dragit efter samtal med Tallin. Jag har sagt till dom vad jag ser på SAS sida men dom säger att biljetterna inte finns.
 
Nu är jag lite förbryllad.
Har en bokning hem från Melbourne i januari där sista segmentet är med SAS CDG-ARN.
När jag bokade fanns endast SAS GO på den flighten, och jag vill ju ha PLUS.
Kollade idag igen, award-platser finns i plus/business både på sas.se, united och ANA.
Ringde Tallin igen, men de kunde fortfarande bara se platser i GO.
Har det hänt förut att platser som syns både på sas.se, united och ANA inte finns i Tallin?
Nä, att det inte funkar trots att det syns på sas.se har jag aldrig hört talas om. Ring igen!
Det har jag varit med om ofta. Det verkar som att alla bonusresor inte är bokningsbara för 241. Det är iaf den slutsatsen jag dragit efter samtal med Tallin. Jag har sagt till dom vad jag ser på SAS sida men dom säger att biljetterna inte finns.

Nu har jag pratat med dem tre gånger, och de har dubbelkollat och trippelkollat i sin ända. Tydligen går vissa flighter helt enkelt inte att kombinera med vissa bokningsklasser på anslutande flighter.
Jag flyger MEL-PEK Air China C, PEK-CDG Air China F, och detta går inte kombinera med CDG-ARN SAS Plus, däremot SAS Go. Det spelar ingen roll att de ser tillgänglighet på SAS-flighten separat, det går bara inte att kombinera. Det verkar ju helt ologiskt, men så är det tydligen och det var en nyhet för mig i alla fall.
 
Nu har jag pratat med dem tre gånger, och de har dubbelkollat och trippelkollat i sin ända. Tydligen går vissa flighter helt enkelt inte att kombinera med vissa bokningsklasser på anslutande flighter.
Jag flyger MEL-PEK Air China C, PEK-CDG Air China F, och detta går inte kombinera med CDG-ARN SAS Plus, däremot SAS Go. Det spelar ingen roll att de ser tillgänglighet på SAS-flighten separat, det går bara inte att kombinera. Det verkar ju helt ologiskt, men så är det tydligen och det var en nyhet för mig i alla fall.

Felanmäl till SAS customer service genom e-post om du är EBG/EBD.
 
Felanmäl till SAS customer service genom e-post om du är EBG/EBD.

Pratade just med kundtjänst på SAS. I deras system fanns det inga platser i PLUS. Fast de ligger ute på SAS hemsida, och de syns i Tallin. Det är nog uppdateringen som inte fungerat, försök i morgon igen var förslaget.
 
Pratade just med kundtjänst på SAS. I deras system fanns det inga platser i PLUS. Fast de ligger ute på SAS hemsida, och de syns i Tallin. Det är nog uppdateringen som inte fungerat, försök i morgon igen var förslaget.
Jag upplevde samma sak idag när jag försökte boka en del biljetter. De syns på SAS.se men går inte att boka...
 
Tråden är så jäkla lång nu så jag har inte hittat något om min fråga, men hur ser det ut med open jaw? Är det numera möjligt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen