Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick hem den fysiska vouchern nyligen och råkade omgående riva isär samt slänga densamma i papperskorgen - hjärnsläpp under svår jetlag. :)

Senast jag bokade 241 resa har jag för mig att Talinn direkt hittade min voucher utan att jag ens läste upp ref-numret, är dock inte säker.
Bör jag kontakta Amex och be om en ny kopia?

Jag bokade en för några dagar sen och dom frågade inte ens efter vouchernumret. Jag förstår inte varför dom gjort det tidigare. De borde ju se all min information direkt.

Jag fick hem den fysiska vouchern nyligen och råkade omgående riva isär samt slänga densamma i papperskorgen - hjärnsläpp under svår jetlag. :)

Senast jag bokade 241 resa har jag för mig att Talinn direkt hittade min voucher utan att jag ens läste upp ref-numret, är dock inte säker.
Bör jag kontakta Amex och be om en ny kopia?

De ser det direkt när du bokar. Sist jag bokade en 2-4-1 så frågade dem aldrig efter något referensnummer. Jag tar alltid en bild med mobilen av brevet och sedan kastar den ifall det skulle strula vilket det inte har gjort de senaste tre ggr jag har använt 2-4-1.

Hej på Er.

Fick i mitten av april min första 241.

Den verkar gälla för hela detta samt hela nästa år.

Nu till min fråga .

Om jag skulle vilja boka låt oss säga en resa för hela familjen ( tre personer grabben blir tolv nästa år ) till Tokyo v44 2016.
v44 2015 resa redan bokad samt , sportlovet 2016

När kan jag boka den ?
Kan jag boka för tre med poäng och använda 241 till två av oss ?
Hur många poäng skulle det gå åt Business till Tokyo ? Har i skrivande stund 200 000 poäng och nya ramlar in.
Vart bokar man ?

Hej på Er.

Fick i mitten av april min första 241.

Den verkar gälla för hela detta samt hela nästa år.

Nu till min fråga .

Om jag skulle vilja boka låt oss säga en resa för hela familjen ( tre personer grabben blir tolv nästa år ) till Tokyo v44 2016.
v44 2015 resa redan bokad samt , sportlovet 2016

När kan jag boka den ?
Kan jag boka för tre med poäng och använda 241 till två av oss ?
Hur många poäng skulle det gå åt Business till Tokyo ? Har i skrivande stund 200 000 poäng och nya ramlar in.
Vart bokar man ?

Du kan använda vouchern på en bokning redan nu, bara hemresan sker senast 31/12-2016

Du kan boka så fort det finns platser att boka (Släpps tidigast 360/300 dagar före avgång)

Till Tokyo i business kostar det 140k poäng pp ToR. Flyger du med SAS så flyger barn under 12 för halva priset.

Det går bra att använda vouchern för två pers och boka en tredje på fullpris samtidigt. Då blir det 140000 * 3 - 2 * 140000 / 2 = 280000 poäng.

Reser du med SAS kan du boka online. Med andra bolag följer du instruktionerna i brevet du fått/får hem.

Du kan använda vouchern på en bokning redan nu, bara hemresan sker senast 31/12-2016

Du kan boka så fort det finns platser att boka (Släpps tidigast 360/300 dagar före avgång)

Till Tokyo i business kostar det 140k poäng pp ToR. Flyger du med SAS så flyger barn under 12 för halva priset.

Det går bra att använda vouchern för två pers och boka en tredje på fullpris samtidigt. Då blir det 140000 * 3 - 2 * 140000 / 2 = 280000 poäng.

Reser du med SAS kan du boka online. Med andra bolag följer du instruktionerna i brevet du fått/får hem.

Tack snälla !

Nu fattar jag hur det funkar !

Det blir bara 210000 (ditt exempel är väl med SAS?). 140k för två vuxna samt 70k för ett barn.

De ser det direkt när du bokar. Sist jag bokade en 2-4-1 så frågade dem aldrig efter något referensnummer. Jag tar alltid en bild med mobilen av brevet och sedan kastar den ifall det skulle strula vilket det inte har gjort de senaste tre ggr jag har använt 2-4-1.

Helt onödigt. Om de inte ser på ditt konto att du har en voucher så hjälper inte alla referensnummer i världen. Det enda syfte som brevet fyller, är att meddela att man faktiskt har fått en voucher. Jag har aldrig gjort annat än kastat det när det kommit.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen