Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste erkänna att jag tycker det är lite konstigt att man kan boka via norge - har de koll på våra vouchers alltså?

Jag ska testa att ringa dit imorgon så får vi se vad jag får för svar, återkommer!

Jag provade och blev hänvisad till Tallinn eftersom jag redan har en bokning (försökte få plats i C istället för ekoextra). Han hittade platser (LH) men kunde inte ändra biljetten, däremot kunde han boka två nya platser för 220.000p :)

Ska väl tillägga att jag har norskt amex, men egentligen "svenskt" eurobonus om det spelar nån roll. Värt att prova norsk kundtjänst men inte omöjligt att reglerna är olika. Gränsen för att få vouchern är ju t.ex. 100K Nok här så det är skillnader.

Fick den förb-e 2-4-1 häromveckan och får då en "panisk stress" har redan bokat semestrar för de kommande 12 månaderna så det blev ett i-landsproblem att göra av med 2-4-1 vouchern... Hatar verkligen att det är 12 månaders giltighet på den, kan de inte komma igång med 24 mån som nämnts i Amex-Ebb tråden...
Hur som helst så hade vi bara en vecka på hela sommaren där vi kunde klämma in en resa men då fanns det givetvis inte några biljetter i samma kabinklass ToR.. (ARN-ORD)
Tallin hänvisade mig till EBG-kundtjänsten som jag ringde upp Norrmannen jag pratade med var supertrevlig och tillmötesgående, han la in förfråga om att släppa ytterligare en businesstol på returen och lovade att återkomma.
Tre timmar senare ringer samme trevliga Norrman och bekräftar att jag fått stolen som behövdes så om jag bara gav honon kontokortsuppgifterna så bokade han allt direkt.:eek:

Nu har jag tre lyckade 2-4-1 bokningar sedan december -11. Inga problem vid någon av dem SAS har hanterat dem perfekt även om den sista nu glänser lite mer!

Jag ska testa att ringa dit imorgon så får vi se vad jag får för svar, återkommer!

Blev ett par samtal i förra veckan. Norska kundtjänsten har inte tillgång till att se om du har tillgång till en 2-4-1 voucher från Sverige så den gick inte.

Provade att ringa ett par samtal till Tallinn men samma svar, från olika agenter, som tidigare endast SK flygningar när du ska boka med vouchern. Planen är att ta sig till SFO i sommar men slutade med att jag bokade 2 i C till Chicago istället, dit fanns det en del lediga platser i juli/augusti/september i C och Eco Extra. Så får det bli en separat inrikesresa till SFO från Chicago.

Väntar med att boka inrikes för att se om det senare under våren kan dyka upp bonusplatser till San Francisco.

Blev ett par samtal i förra veckan. Norska kundtjänsten har inte tillgång till att se om du har tillgång till en 2-4-1 voucher från Sverige så den gick inte.

Provade att ringa ett par samtal till Tallinn men samma svar, från olika agenter, som tidigare endast SK flygningar när du ska boka med vouchern. Planen är att ta sig till SFO i sommar men slutade med att jag bokade 2 i C till Chicago istället, dit fanns det en del lediga platser i juli/augusti/september i C och Eco Extra. Så får det bli en separat inrikesresa till SFO från Chicago.

Väntar med att boka inrikes för att se om det senare under våren kan dyka upp bonusplatser till San Francisco.

När hittade du platser till ORD? Har ringt både innan helgen/ efter helgen och pratat med allt från lysande stjärnor till totala stolpskott på kundtjänsten i Tallinn. Ska tillägga att jag inte fick boka 2-4-1 varken på norska numret eller det svenska EBG numret.

Sen verkar inte Tallinn se samma platser som visas på sas egen hemsida. Kikar man på juli finns det några datum där det går att boka online, fast inget via kundtjänsten ... SAS IT när det är som bäst.

Last edited:
När hittade du platser till ORD? Har ringt både innan helgen/ efter helgen och pratat med allt från lysande stjärnor till totala stolpskott på kundtjänsten i Tallinn. Ska tillägga att jag inte fick boka 2-4-1 varken på norska numret eller det svenska EBG numret.

Sen verkar inte Tallinn se samma platser som visas på sas egen hemsida. Kikar man på juli finns det några datum där det går att boka online, fast inget via kundtjänsten ... SAS IT när det är som bäst.

Jag hade SAS.se uppe när jag pratade med Tallinn och det stämde överens med vad jag såg och vad agenten erbjöd. Jag ringde in i Onsdags för att boka och då fanns det ett par alternativ både ut och hem i C.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen