Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har det redan men jag har uppfattat det som att den visar samtliga platser, men det verkar ju som att jag har missat något.

Om du letar efter bonusresa platser på SAS flygningar,
  1. Logga in i ExpertFlyer
  2. Klicka på "Awards & Upgrades"
  3. Skriv avreseort och destination
  4. Skriv datum
  5. Välj "SAS" på Airline
  6. Välj antal säte du vill söka
  7. Kryssa i den kabinklassen du vill söka.
  8. Klicka på "Search"

Du kan också skapa "Create Flight Alert".

Antar att han hade 2 vuxna + barn + infant på en och samma bokning, där kidsen kunde kvarstå på samma kostnad men han fick tillbaka poängen för den ena av vuxenbiljetterna?

Hmm... När jag skulle göra i princip samma sak fick jag problem. Bokade 2 vuxna +3barn till full poäng via SAS hemsida. Ringde därefter till Tallin där jag fick besked om att jag skulle avboka de två vuxna och sedan återkomma. Efter avbokningen kunde Tallin boka de två vuxna med voucher. Efter detta var jag tvungen att ringa till SAS så att de två bokningsnummerna kopplades ihop (barnen får inte åka själva). Din agent verkar gjort ett strålande jobb jämfört med klåparen jag fick tag på.

Hmm... När jag skulle göra i princip samma sak fick jag problem. Bokade 2 vuxna +3barn till full poäng via SAS hemsida. Ringde därefter till Tallin där jag fick besked om att jag skulle avboka de två vuxna och sedan återkomma. Efter avbokningen kunde Tallin boka de två vuxna med voucher. Efter detta var jag tvungen att ringa till SAS så att de två bokningsnummerna kopplades ihop (barnen får inte åka själva). Din agent verkar gjort ett strålande jobb jämfört med klåparen jag fick tag på.

Detta måste varit i sas go?

Är det någon som har lyckats använda 2-4-1 med olika kabinklasser på respektive resa? Det är ju fullkomligt omöjligt att hitta business båda vägarna.

Last edited:
Är det någon som har lyckats använda 2-4-1 med olika kabinklasser på respektive resa? Det är ju fullkomligt omöjligt att hitta business båda vägarna.

Nejdå. Du måste vara lite flexibel och sikta in dig på EWR, ORD eller IAD så går det bra skulle jag säga.

Ger det en rättvisande bild över tillgängliga biljetter om man kollar på "Boka Bonusresa" på sas.se? Jag tycker det diffar väldigt mycket på både tillgänglighet och antal poäng beroende på när man tittar? Just nu finns det i princip inga biljetter, jag har tänkt att nyttja min voucher i Juli 2014, har aldrig någonsin varit ute i så god tid. Kommer det fler biljetter senare?

En riktig rookie på detta, därav basicfrågor....

Ger det en rättvisande bild över tillgängliga biljetter om man kollar på "Boka Bonusresa" på sas.se? Jag tycker det diffar väldigt mycket på både tillgänglighet och antal poäng beroende på när man tittar? Just nu finns det i princip inga biljetter, jag har tänkt att nyttja min voucher i Juli 2014, har aldrig någonsin varit ute i så god tid. Kommer det fler biljetter senare?

En riktig rookie på detta, därav basicfrågor....

Till NYC bör ju såklart tilläggas!

Ja, den visar det som finns. Och lite till. Emellanåt visar månadsöversikten businessplatser som inte finns när man väljer den dagen. Verkar vara samma problem som SAS lågpriskalender hade med "lockpriser" som inte finns när man kommer till bokningen.

Nya platser verkar komma lite stötvis, sedan förbrukas de innan SAS lägger ut lite nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen