Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan inte halvera kostnaden om du åker ensam, kostnaden blir fortfarande 100K. Vouchern kan endast användas för att ta med en annan resenär. Just att förmånen endast kan erhållas en gång per år är en god indikation på hur restriktiva de är.

Precis som @ekf säger går det alldeles utmärkt att nyttja "2-4-1" rabatten om man åker själv. Jag åkte ensam till Chicago och betalade 50k poäng.

Du kan inte halvera kostnaden om du åker ensam, kostnaden blir fortfarande 100K. Vouchern kan endast användas för att ta med en annan resenär. Just att förmånen endast kan erhållas en gång per år är en god indikation på hur restriktiva de är.

Nejdå. Det går utmärkt att åka ensam med en voucher. @Dr. Miles har gjort det flera gånger.

Däremot går det inte att kombinera två vouchers så som @Business Dad tänkte...

Edit: @Martin Björnström - återigen såg jag inte att @palmen redan svarat. Nog för att det är tidigt på morgonen, men så tidigt är det inte.

Går det boka två olika enkelresor med 2-4-1? Dvs flyga till Washington och sen flyga hem från New York, på samma voucher?
Nej, inte med de som finns ju. Däremot kommer open jaw tillåtas med de nya som kommer efter Amex uppdateringar i november. (finns separat tråd med mer detaljer om de uppdateringarna)

Nån som vet eller har en idé hur det kommer att gå till att leta efter och boka platser med andra *A bolag från och med när de nya reglerna börjar gälla 1 Nov? Är på väg att få min första voucher här om nån vecka eller 2 och har således aldrig provat på att boka några award platser varken med nya eller gamla regler.

Ana tools har jag kikat lite på och som ju många säger är den bästa sidan för att hitta dessa platser idag, men kan man verkligen söka med Open Jaw med den?

Hej.

Jag har bokat Arn - Nrt i Business med 2-4-1 flyger ut i april 2015.
Kan dock inte välja plats på sas.se och i bekräftelsen står det inte heller något om plats. Kommer det komma upp eller är det bara att avvakta?

Nån som vet eller har en idé hur det kommer att gå till att leta efter och boka platser med andra *A bolag från och med när de nya reglerna börjar gälla 1 Nov? Är på väg att få min första voucher här om nån vecka eller 2 och har således aldrig provat på att boka några award platser varken med nya eller gamla regler.

Ana tools har jag kikat lite på och som ju många säger är den bästa sidan för att hitta dessa platser idag, men kan man verkligen söka med Open Jaw med den?
Sök efter 2 enkelresor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen