Den räknas mot det året själva transaktionen görs. Alltså 2015 i detta fall.Kanske lite off topic, men, om jag bokar en resa idag den 28e December med mitt SAS AMX vilket då innebär att fakturan skall betalas i Februari, kommer den summan då att räknas mot en 2 for 1 voucher för kalender året 2016 eller kommer det räknas mot 2015 eftersom spend är under 2015
Vad har du för konstig period på ditt amex? För mig så gäller transaktionerna från ca 10dec-10jan ska betalas i slutet på januari.Kanske lite off topic, men, om jag bokar en resa idag den 28e December med mitt SAS AMX vilket då innebär att fakturan skall betalas i Februari, kommer den summan då att räknas mot en 2 for 1 voucher för kalender året 2016 eller kommer det räknas mot 2015 eftersom spend är under 2015
Vad har du för konstig period på ditt amex? För mig så gäller transaktionerna från ca 10dec-10jan ska betalas i slutet på januari.
Beror väl på när han fick kortet. Jag får min faktura runt den 3e och ska betalas i mitten av månaden. Om hans nästa faktura är för 28Dec-27Jan så är det inte så konstigt att den ska betalas in i februariVad har du för konstig period på ditt amex? För mig så gäller transaktionerna från ca 10dec-10jan ska betalas i slutet på januari.
OK, trodde alla fick att fakturan ska betalas i slutet på månaden, då har man lärt sig något nytt i alla fall.
Det borde vara så men jag har själv bytt faktureringsperioden till något som passar mig bättre. Det känns fånigt att fakturan förfaller 24:e varje månad så det ändrade kundtjänst utan problem så att den betalas några dagar efter 25:e istället.