Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag förstår. Kollade från Frankfurt nu. Tycker ni det är ett vettigt sätt att spendera sina poäng eller borde jag boka resa på något annat sätt (har guld på emirates och lite poäng för uppgradering) och spara poäng till något annat? Eller är det ok att flyga first med Thai?

Att boka en 2-4-1 i First med Thai ser jag som bra värde för poängen om ni ska till Australien. Om ni skulle till Asien finns det bättre bolag att välja även om inte Thai är dåliga på något sätt. Personligen så lockar inte Australien i First för min del, jag åker hellre till andra destinationer men det har inget att göra med att det inte skulle vara en bra investering

Spekulation:
Har inte Thai höga avgifter? Jag har uppfattat av tråden av lyckade bonusbokningar att man bokar Thai för att det är lätt att boka F hos dem till Australien. Däremot om man skall flyga i Business finns det andra bolag med lägre avgifter?
Någon som kan bekräfta eller dementera?

Spekulation:
Har inte Thai höga avgifter? Jag har uppfattat av tråden av lyckade bonusbokningar att man bokar Thai för att det är lätt att boka F hos dem till Australien. Däremot om man skall flyga i Business finns det andra bolag med lägre avgifter?
Någon som kan bekräfta eller dementera?

Korrekt uppfattat.

• Gilla
Reactions: olo
Jag har kollat lite nu och om man söker på en business med Singapore så kostar det nästan lika mycket som first med thai (vet dock inte om reflekterar produkten). Om man ändå nästan får en lika bra upplevelse på business i Singapore som first i thai (Singapore har ju T ex book à Cook i business) så har man ju också chansen att uppgradera när det är 14 dagar till avresa. Vad tror ni om det? Tack för alla svar hittills! Rob

Kan varmt rekommendra Thai trots relativt höga avgifter, schysst service på marken både här i Europa och i Bangkok (synnerligen bra där), bra service i luften, obscena mängder caviar och Dom Perignon, bra stolar! Planerar löst att flyga Thai F till Australien jag med, men då över nyår 16/17.

Du kan ju alltid boka om en EB-award innan avgång, så det spelar egentligen ingen roll ifall du bokar Singapore Airlines business eller Thai First nu.

Hur mycket som skiljer beror ju på vart du vill resa, så jag kan inte uttala mig om diffen, men det är ju bara att kika i Eurobonus Awardtabell och fundera på om du vill spara poäng eller inte.

Det är väl svårare att få tag på award platser på Singapore Airlines än på Thai. När jag sökt F klass på Thai verkar det alltid finnas platser från Europa. Då kan du ju lika väl boka F med Thai även om du tänker ändra senare.

En svårighet med Singapore Airlines med SAS EuroBonus poäng är, svårt att söka awardplats.

Det är endast Singapore Airlines KrisFlyer och Avianca LifeMiles som visar Singapore Airlines awardplatser i Business class / First class på deras Airbus A380, Boeing 777-300ER.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen