Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är det om man vill boka för poäng "bästa pris" men inte har/vill använda nån voucher....samma sak då att den som bokar är den som måste ha poängen?

Ja, den som bokar måste ha poängen. Man kan givetvis boka en biljett från ett konto och en annan biljett på ett annat konto.

Hur är det om man vill boka för poäng "bästa pris" men inte har/vill använda nån voucher....samma sak då att den som bokar är den som måste ha poängen?

Om du inte har ngn voucher som ska spenderas kan ju vem som helst (dvs den som råkar ha poäng) göra bokningen från sitt konto, eftersom man kan boka en biljett i vilket namn som helst. Eller vad menar du med "den som bokar"?

Anledningen till min frågor gäller mina föräldrar där båda har poäng men min far har betydligt fler, men inte så att det räcker till båda. Uttryckte kanske mig lite märkligt.

Hej, jag tänkte kolla om någon har en bra idé här. Jag har en 2-4-1 och skulle vilja ta mig och frugan till Sydney med första klass i juni. Hur är det bäst att gå till väga och vilka bolag är bäst att köra med (en idé är ju att boka business och sedan när det är 2 veckor kvar boka om till first, men det är ju lite av en chansning).

Väldigt tacksam för lite hjälp här.

Robban

Hej, jag tänkte kolla om någon har en bra idé här. Jag har en 2-4-1 och skulle vilja ta mig och frugan till Sydney med första klass i juni. Hur är det bäst att gå till väga och vilka bolag är bäst att köra med (en idé är ju att boka business och sedan när det är 2 veckor kvar boka om till first, men det är ju lite av en chansning).

Väldigt tacksam för lite hjälp här.

Robban
Om du ska till Sydney så har du i stort sätt bara 1 val och det är att hitta biljetter med Thai Airways. De andra bolagen i star alliance som du kan boka flyger inte First till Australien (möjligtvis att Air China gör det). Att lufthansa ska öppan upp F på dina datum kan du alltid chansa på men då komemr du trolitgvis hamna i Seoul, Tokyo, Shangjai, Peking eller Hong Kong och där ifrån ta dig vidare i business till Australien och dessa bilejtter ska finnas med 2 veckors marginal, inget jag hade chansat på.

Hur är Thai i first? Försökte boka på deras sida för att koll lite och då kom det bara upp business när jag sökte på resan (business/first). Robban

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen