Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ser jag på AMEX hemsida hur mycket jag har spendat senaste året? Surfar runt inloggad på mina sidor och får bara upp tre senaste fakturorna.....
Det finns en länk för att visa hur många eurobonus poäng du "har på kö". Klickar du på den får du även info om total spend ute i högerspalten.

Jag triggade min voucher för 2 år sedan på nyårsaftons eftermiddag. Den vouchern räknades från 2013 och inte 2014. Tror inte det hjälper att trigga vouchern sent, det är fortfarande transaktionsdatum som gäller och inte när poängen kommer in. Gör du transaktionen sent den 31/12 så ska den fortfarande räknas mot 2015 och inte 2016. Sen kan det självklart bli något fel som gör att den räknas året efter men inget jag skulle förlita mig till.

@Måns Samma situation för mig förra året som för palmen, triggade vouchern 31/12 2014 med en förhoppning om att få en voucher giltig för 2015/2016 men en bra bit in i januari fick jag vouchern daterad 31/12 2014... Jag kunde dock använda den för en bokning under 2016 på SAS hemsida som Dr. Miles skriver här: #8

Med risk för att svaret redan finns här i tråden så undrar jag om det fortfarande är så att det är den personen som vouchern är utställd till som måste ha alla nödvändiga poäng på sitt konto eller kan dom 2 som reser dela på det 50/50?

Har förstått att när detta var nytt så gick det inte men saker och ting förändras ju...därav min fråga.

Med risk för att svaret redan finns här i tråden så undrar jag om det fortfarande är så att det är den personen som vouchern är utställd till som måste ha alla nödvändiga poäng på sitt konto eller kan dom 2 som reser dela på det 50/50?

Har förstått att när detta var nytt så gick det inte men saker och ting förändras ju...därav min fråga.
Mig veterligen har inget förändrats, den som har fått vouchern måste ha alla poäng på sitt konto.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen