Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har testat att använda en 2-4-1 voucher för att boka Etihad?

Det är ju inte enligt reglerna (står Star alliance klart och tydligt), men det kanske går ändå?

Ni som har flera gällande 2-4-1, om ni precis bokat på sas.se och använt en voucher, ser ni då nästa giltiga voucher på en gång?

Jag bokade nyss en resa med sas och använde en voucher, men då jag tänkte boka nästa resa på nästa voucher finns det ingen voucher kvar...

Gjorde jag fel som inte ringde och bokade?

Är det fortfarande 100.000 poäng också? Kan det vara så bra?

Nej det går åt 160 000 poäng, så det blir ganska dyrt. Hade jag inte haft voucher hade jag inte bokat.

Det är betydligt bättre att ta Hawaii på AA poäng eftersom det är samma summa som till USA fastland. Dessutom lättare med platser på AA/BA.

Ni som har flera gällande 2-4-1, om ni precis bokat på sas.se och använt en voucher, ser ni då nästa giltiga voucher på en gång?

Jag bokade nyss en resa med sas och använde en voucher, men då jag tänkte boka nästa resa på nästa voucher finns det ingen voucher kvar...

Gjorde jag fel som inte ringde och bokade?

Samma hände för mej. Det tog en månad innan jag såg den igen. Men när jag kollade med SAS i Tallin kunde dom se den. Om jag skulle använda den direkt fick jag då boka via dom.

Kanske dubbelpostar ngt nu, men på SAS.se kan man numera se sin voucher i bokningen direkt. Är det gammal info ber jag om ursäkt. =)
Skärmavbild 2015-10-16 kl. 11.36.30.png

Kanske dubbelpostar ngt nu, men på SAS.se kan man numera se sin voucher i bokningen direkt. Är det gammal info ber jag om ursäkt. =)
Nja. Det har varit så rätt länge. Tyvärr är det inte 100% korrekt representation av ens voucher-läge. Det finns flera rapporter om att ifall man bokar en och har ytterligare en till så dyker denna inte upp etc etc.

Hej,

Jag bokade i vintras en resa till Nya Zealand, ARN-FRA-BKK-SYD-CHC och hemresan SYD-BKK-FRA-ARN. Nu har Air New Zealand gjort en ändring i sin tidtabell så att flyget mellan SYD-CHC avgår 08:00 istället för 09:30. Jag fick ett mail från SAS så uppmanade mig att ringa dem (SAS) och kolla upp saken. Agenten jag pratade med säger då att jag nu har för kort tid för byte i Sydney (någon som vet vad MCT är på SYD?). Han menade även med bestämdhet att jag måste ringa American Express för att hantera saken. Jag försökte hävda att det bör vara SAS i Tallinn men det trodde han inte alls på utan höll fast vid American Express.

Mina funderingar:
Visst bör det vara SAS i Tallinn jag ska kontakta (har inte ringt dem än)?
Vad är MCT i Sydney?
Vilka möjligheter kan jag tänkas ha?

Resan är i First med Thai i båda riktningar om det gör någon skillnad. Jag ser att nästa flyg samma dag mellan Sydney och Christchurch avgår 16:45 (hittar ingen tillgång via United). Skulle ju även funka att flyga till Queenstown. Det måste dock vara en direkt-flight för att det inte ska bli för många segment (vilket bara verkar finnas med Virgin). Att lägga om hela utresan är ju också ett alternativ om det går att hitta något bra. I värsta fall antar jag att vi får köpa en separat biljett mellan Sydney och Christchurch med eftermiddagsflygt.

Vad tror den samlade expertisen?

Med vänlig hälsning,

Christian

Edit: Utresan är 8 december från ARN. Flyget från Sydney till Christchurch är den 10/12.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen