Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Dette kan også løses over telefon ved at agenten booker for alle fire og kjører split før betaling.
Fungerar detta även om jag vill använda 3 st 2-4-1 vouchers? Dvs ha sex pax på samma bokning och där två stycken reser i business eller måste jag då splitta bokningen i två pga olika kabinklasser?

Fungerar detta även om jag vill använda 3 st 2-4-1 vouchers? Dvs ha sex pax på samma bokning och där två stycken reser i business eller måste jag då splitta bokningen i två pga olika kabinklasser?
Du måste dela upp det, går inte att ha mixade klasser på det sättet. Om du är rädd för att businessplatserna försvinner vid bokning av två platser kan du via agent boka fyra och be agenten sedan splitta PNR, vet dock inte om du först måste ha täckning för de dubbla poängen i så fall. Kräver i vilket fall att du får en bra agent.

Det har klarnat lite mer för mig. Jag kommer behöva ha tre olika bokningar (en för varje voucher) och kan inte mixa klasser i en bokning.
I det här fallet där det finns två business på hemresan så kan jag ju boka de först och övriga två bokningar (i ekonomi) därefter. Menar du att efter första bokningen är gjord så riskerar jag hamna i ett läge där övriga platser har hunnits bokas av någon annan?

Det har klarnat lite mer för mig. Jag kommer behöva ha tre olika bokningar (en för varje voucher) och kan inte mixa klasser i en bokning.
I det här fallet där det finns två business på hemresan så kan jag ju boka de först och övriga två bokningar (i ekonomi) därefter. Menar du att efter första bokningen är gjord så riskerar jag hamna i ett läge där övriga platser har hunnits bokas av någon annan?
Hade jag varit du så hade jag gjort bokningen nu direkt innan platserna försvinner (förstår dessutom att vissa av dina vouchers går ut på måndag). Du har 24h öppet köp så är väl bara att köra med att boka först och tänka sen. Massor av vouchers brinner inne på måndag så folk bokar för fullt.

Jag vet inte hur det är med Skyteambolag, men under Star Alliance-eran hände det ibland att man genom att boka två platser blåste bort de andra två som borde funnits kvar. Ibland kom de tillbaks senare, ibland inte. Bokade man alla fyra direkt så gick det däremot bra.

Jag vet inte hur det är med Skyteambolag, men under Star Alliance-eran hände det ibland att man genom att boka två platser blåste bort de andra två som borde funnits kvar. Ibland kom de tillbaks senare, ibland inte. Bokade man alla fyra direkt så gick det däremot bra.
Eller när man bokade thai airways som eurobonus award, boka de 2 tillgängliga platserna, och sedan efter en stund släpptes 2 till.

Någon som har försökt boka award med Air Europa? Inte varit med om att få fram reverevenue när jag tidigare sökte bonusresor inom StarAllianceEuropa jämfört med om jag flyger till Sydamerika med andra bolag (Hade tagit annat om det hade gått till destionen jag vill åka till).

Försökt ringa flera gånger till deras support som ber mig avvakta, verkar vara något fel. Igår fick jag veta att detta är för att detta inte är Skyteam award, utan vanliga revenuebiljetter? Inte varit med om att få fram revenue när jag tidigare sökte bonusresor inom StarAlliance på nätet.

EDIT: Hittade nu på nätet att AirEuropa tar det dubbla priset och SAS support bekräftade detta. Jag får leta andra sätt.

Last edited:
Toppen