Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Har ett dilemma, har poäng som förfaller imorgon 28 feb som jag tänkt nyttja till en bonusresa. Har en giltig 2-4-1 är giltig till sista mars. Som jag förstått det så kan jag göra ändringar i en bokad bonusresa fram till 24h innan avresa. Kan jag då ändra hemresaflygplats eller datum utan att poäng går förlorade, trots att delar av biljettens poäng vid ändringstillfället passerat sista datum? Problemet just nu är att jag hittar ditresa, men ingen returresa- inte ens om jag kör openjaw.

Tacksam er hjälp och förtydligande.

Skulle det tex vara möjligt att boka en Openjaw och i efterhand ändra returresan, eller skulle poängen då gå förlorade som passerat bäst före? Räknas det som en ändring?

Last edited:
Snabb fråga som säkert dykt upp 100 gånger tidigare, men hittar ej det nu...Om jag bokar utresan nu on-line och hittar returen senare, så kan jag väl applicera Amex 2-4-1 då? Har en som är giltig from 1/1- 31/12 - 2025.

Tänkte boka mig och frugan ToR till Vietnam nästa vår. Tanken är att hänga på låset så fort platser släpps. Blir dock lite osäker på hur man applicerar en Amex 2-4-1 när man skall försöka få platser som släpps i omgångar, ut ett visst datum ut och hem sedan 10 dagar senare? Lite speciellt då det går åt dubbla poängen för Vietnam Airlines.

Dessutom SGN/HAN - PQC, där verkar det inte gå att boka, än så länge??

Boka en enkelresa, med voucher, ring sen in och lägg på returen. Som det alltid har vart med dessa bokningar. Platser till PQC finns idag fram till september.

Tack för info. Jag har just fått min första Amex 2-4-1 någonsin, därav denna rookiefråga…
Snabb fråga som säkert dykt upp 100 gånger tidigare, men hittar ej det nu...Om jag bokar utresan nu on-line och hittar returen senare, så kan jag väl applicera Amex 2-4-1 då? Har en som är giltig from 1/1- 31/12 - 2025.
Tror det är exakt samma svar som du fick när du frågade för 2 månader sedan…

Lyckades boka 5 platser biz OSL-AMS-BOG / BOG-CDG-ARN. Tog en bra stund och jag fick handleda agenten, valde svensk agent osv..
Jag bad om att bli uppringd om något strulade vilket han gjorde då men det rede ut sig. Allt biljettering skedde inom nån timme.

Några nya saker man lärde sig, innan biljettering så ser agenterna hur länge det får gå innan biljetten går tillbaka, i mitt fall 14 dagar.

AF/KLM kör mycket married segments som inte går att bryta ut men tillåter feeders

AF/KLM hedrar EBS EBG och EBD gällande platsval likvärdigt Flyingblue ultimate, alltså kan du välja vilken plats du vill till ingen kostnad. Iaf när jag testade med mina 3st PNR och dom olika status i Biz.

Bokade just ARN-CDG-BKK-AMS-ARN i business, är EBG. Kunde välja platser gratis på alla sträckor utom BKK-AMS där skulle både KLM, AF's och Tarom ha 1 750 kr /pers... Men det är ju dag-flygning så ingen ko, än... ;-)

Någon annan som har problem att boka med amex vouchern online?
Har hittat en resa med AF/KLM i sommar, den går bra att boka om jag inte bockar i amex vouchern, men bockar jag i den får man felmeddelande om att man ska kontakta kundtjänst (där kötiden just nu är väldigt lång)

(där kötiden just nu är väldigt lång)
Har hört att några fler har samma problem med Vouchern online idag. Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på, så ingen vidare hjälp för dig där... Vad det gäller kötiden så vill jag bara kasta ur mig att den är ju helt galen nu! Är EBD och brukar få svar på ett par minuter (jag överdriver inte...). Nu har jag försökt att ringa sedan i fredags (helgen lade jag ner avsiktligt). Förvisso tröttnar jag efter typ 20-30 minuters väntan. Där går min gräns. Men, hur som helst, jag har aldrig varit med om så här långa väntetider tidigare. Rätt värdelöst när man har en ändring som man behöver göra och då måste ringa in..! :rolleyes:

Har hört att några fler har samma problem med Vouchern online idag. Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på, så ingen vidare hjälp för dig där... Vad det gäller kötiden så vill jag bara kasta ur mig att den är ju helt galen nu! Är EBD och brukar få svar på ett par minuter (jag överdriver inte...). Nu har jag försökt att ringa sedan i fredags (helgen lade jag ner avsiktligt). Förvisso tröttnar jag efter typ 20-30 minuters väntan. Där går min gräns. Men, hur som helst, jag har aldrig varit med om så här långa väntetider tidigare. Rätt värdelöst när man har en ändring som man behöver göra och då måste ringa in..! :rolleyes:
Kan bara instämma. Ringde kl.09 - 1h kö som EBG..

Toppen