Thornado
Medlem
Nu vill jag inte vara den. Vi är många som har/haft voucher som hinner gå ut pga att tiden att resa inte finns. Men men voucher du fick vaska gick egentligen ut 241231 och du fick den någon gång under 2023. Så jag tycker faktisk SAS har varit generösa, det är inte försvar angående deras websida eller kundtjänst.
Diamond kundtjänst har i stort sätt alltid hjälp mig ganska snabbt och även mina bokningar sen 2014.
Ja, verkligen. Jag förstod inte riktigt varför dessa förlängdes i år och blev ganska förvånad när jag såg att jag hade vouchers kvar som jag trodde brunnit inne vid årsskiftet....
Man bör komma ihåg att "förr i tiden" så kunde man bara få en voucher per år, den kunde bara användas för SAS-resor, och giltighetstiden var ett år från och med det datum den triggades (så folk spenderade typ 149kSEK på sitt Amex och flyttade sen all sin spend till Mastercard eller Diners) antingen tills man behövde använda vouchern eller till slutet av december för att ge längsta möjliga giltighetstid på vouchern. (och givetvis inga statuspoäng)
Förvisso så var ju kostnaden för det kortet avsevärt lägre än ett Elite-kort, men ändå...