Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Nu vill jag inte vara den. Vi är många som har/haft voucher som hinner gå ut pga att tiden att resa inte finns. Men men voucher du fick vaska gick egentligen ut 241231 och du fick den någon gång under 2023. Så jag tycker faktisk SAS har varit generösa, det är inte försvar angående deras websida eller kundtjänst.
Diamond kundtjänst har i stort sätt alltid hjälp mig ganska snabbt och även mina bokningar sen 2014.

Ja, verkligen. Jag förstod inte riktigt varför dessa förlängdes i år och blev ganska förvånad när jag såg att jag hade vouchers kvar som jag trodde brunnit inne vid årsskiftet....

Man bör komma ihåg att "förr i tiden" så kunde man bara få en voucher per år, den kunde bara användas för SAS-resor, och giltighetstiden var ett år från och med det datum den triggades (så folk spenderade typ 149kSEK på sitt Amex och flyttade sen all sin spend till Mastercard eller Diners) antingen tills man behövde använda vouchern eller till slutet av december för att ge längsta möjliga giltighetstid på vouchern. (och givetvis inga statuspoäng)
Förvisso så var ju kostnaden för det kortet avsevärt lägre än ett Elite-kort, men ändå...
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
Fick 3 månader ny voucher när det hände mig för drygt 1 månad sedan. Men det krävdes en kompetent agent och otaliga försök att komma till en agent som förstod problemet och kunde se till att det åtgärdades under samtalet via någon backend funktion.
 
Hur är det nu igen om ens flygning ändrats kraftigt vilket berättigar avbokning (alternativt avbokad) om vouchern är utgången? Har nåt om förlängning tre månader i bakhuvudet men kanske är från pandemitiden(?) Är i den situationen och skulle vilja ha något på fötterna innan jag ringer in…
Hjälpligt försökt hitta något men inte lyckats, kanske en punkt att lägga till i första inlägget…..
???
Verkar vara nämnda tre månader. Han jag pratade med var trevlig och hjälpsam (öppnade med välkommen till ”premiumsupport”, kanske standard nu men första gången för mig) men han var tvungen att kolla med kollega så kan hända att det blir annorlunda nästa gång.
Nu till verkliga problemet… att hitta ny resa… börjat titta så smått men måste få klaga av mig. SERIÖST!!! Funderar allvarligt på att lägga ner, är inte alls lika om och kring mig sen Skyteam men som det är nu finns det öht ingen anledning att jag skall lägga pengarna och tiden jag gör för att maxa intjäning.
 
Toppen