Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Är det någon som lyckats boka en bonusresa för 5 personer varav tre barn och använda två vouchers?

Jag har försökt ringa in utan att de lyckas. Då ville de dela upp i tre bokningar(vuxen+barn, vuxen+barn, barn) för att kunna applicera vouchers. Problemet var att den sista bokningen med bara ett barn aldrig gick till biljettering utan "försvann". Jag hade inte tid/ork att tjafsa då utan räknade med att köpa en separat biljett, men det är inte heller helt lätt till ensamresande barn. (Den bokningen sprack till slut av helt andra anledningar...)

Så... vi är två vuxna och tre barn (6-11 år). Hur ska vi tänka? Jag hittar inget villkor som säger att barn inte kan åka själva på bonusresa, men det går inte att boka via SAS hemsida. Där måste det vara minst en vuxen i bonusbokningen, och försöker jag boka med födelsenummer för ett barn som vuxen säger sidan: "Ålder stämmer inte överens med passagerartyp".

Hur är det tänkt att man ska göra?
Jag vet inte om det är svar på din fråga men det är inga som helst problem att boka barn på egen biljett både bonus och revenue (för pengar). Men det går inte att göra online utan man behöver ringa in sen behöver man hänvisa till den bokningen som vuxen finns på.

Jag vet inte om det är svar på din fråga men det är inga som helst problem att boka barn på egen biljett både bonus och revenue (för pengar). Men det går inte att göra online utan man behöver ringa in sen behöver man hänvisa till den bokningen som vuxen finns på.
Ok, tack. Då är det bara att ringa flera gånger då till det blir rätt *suck*

Har jag tolkat det rätt gällande voucher som förlängdes till 31/3-26 att det är ”one time use only”? Dvs bokat utresa tidigare (men efter 31/12-25) och att lägga till hemresa med samma voucher imorgon går inte? :rolleyes:

Toppen