Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, billigare blir det inte utan man slösar en extra voucher. Du bokar för en person 100k poäng, med voucher 50k eller två personer 100k.
Inte billigare att använda två vouchers istället för en, nej. Men billigare att boka t&r än två enkelresor, vilket var det som jag helt klart syftade på, med tanke på frågan. Det blev tydligare i Jane Insanes svar ovan.

Återigen till frågan om att boka resan som två separata enkelresor med 2 resande per biljett:
Det blir ju lättare att hitta bonusbiljetter om man bokar på detta sätt jmf med om man bokar TUR. Flera gånger har jag hittat bonusresor (enkel) genom awardfares - gått in på SAS hemsida och ändrat till TUR. Vips så är det förmånliga poängpriset som jag nyss hittade borta.

Så frågan är om det är tillåtet att boka TUR som 2 x enkel när det handlar om bonusresor?

Återigen till frågan om att boka resan som två separata enkelresor med 2 resande per biljett:
Det blir ju lättare att hitta bonusbiljetter om man bokar på detta sätt jmf med om man bokar TUR. Flera gånger har jag hittat bonusresor (enkel) genom awardfares - gått in på SAS hemsida och ändrat till TUR. Vips så är det förmånliga poängpriset som jag nyss hittade borta.

Så frågan är om det är tillåtet att boka TUR som 2 x enkel när det handlar om bonusresor?
Hej
Ja det är helt okej att boka 2 st enkelresor men priset blir ju dyrare än att boka T/R så hur menar du med att det förmånliga priset försvinner?

HIttat en Bonusresa till Atlanta med SAS, för att sen inte hitta någon bonusresa alls, för vidare flyg med Delta. Ringde SAS och frågade om de kan lägga på Delta benet mot det första benet till Atlanta, alltså så jag får en o samma biljett. Det SKA gå, fick jag tillsvar. Men är det någon som VET att det går här i forumet kanske? Eller blire två separata biljetter hursomhelst?

HIttat en Bonusresa till Atlanta med SAS, för att sen inte hitta någon bonusresa alls, för vidare flyg med Delta. Ringde SAS och frågade om de kan lägga på Delta benet mot det första benet till Atlanta, alltså så jag får en o samma biljett. Det SKA gå, fick jag tillsvar. Men är det någon som VET att det går här i forumet kanske? Eller blire två separata biljetter hursomhelst?
Det går i teorin om det finns award på båda flighter och de går att kombinera med varandra.

Har en enkelresa bokad med SAS Award ARN-CPH-BKK, om jag lägger till hemresa med Vietnam Airlines t ex BKK-SGN-AMS-ARN, blir det 2x-pris på hela resan eller bara retur-segmenten? Vad blir totalkostnaden i poäng?

Rena SAS-bokningar går utmärkt att boka 2 vuxna och 3 barn på.
Försökte precis göra detta men fick till svar att det måste vara två separata bokningar, ska man försöka boka de som två separata och när ringa och be dom lägga ihop dom eller är det HUCA som gäller? gäller en resa med SAS med 2 vuxna och 2 barn(1 infant), har två vouchers.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen