Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du som har Elite kan inte refera din fru till Premium. Går bara att värva till samma eller högre kort. Känner ni någon annan med Premium som kan värva henne där ni får båda bonusarna? Eller ska hon också ha Elite?

Om din fru har Premium blir det lite mindre poäng. Ni får 82.5k poäng, Elite ger 20p/100 och Premium 15p/100.

Teoretiskt ser det ju ut att fungera, men ska ni få 45k+45k värvningar så måste din fru också ha Elite. Tänk då på att ni måste betala för alla 12mån.
Ja, tänkte att alla ska ha Elite men bara en i taget. Men precis som du säger så tänkte jag inte på att man måste betala för 12 månader. Så då blir nackdelen när det är i rullning att man i princip får betala dubbla månadsavgiften. Hmm 12 tusen spänn för att kunna åka med partners långresa i BC 4 personer per år och ha lite poäng och en voucher över varje år. Lyckas man utnyttja detta till bra resor så är det ju inte så farligt. Problemet är väl att hitta resor från Arlanda, blir säkert att åka från andra utgångspunkter typ OSL eller CPH men men värt att tänka på.

Ja, tänkte att alla ska ha Elite men bara en i taget. Men precis som du säger så tänkte jag inte på att man måste betala för 12 månader. Så då blir nackdelen när det är i rullning att man i princip får betala dubbla månadsavgiften. Hmm 12 tusen spänn för att kunna åka med partners långresa i BC 4 personer per år och ha lite poäng och en voucher över varje år. Lyckas man utnyttja detta till bra resor så är det ju inte så farligt. Problemet är väl att hitta resor från Arlanda, blir säkert att åka från andra utgångspunkter typ OSL eller CPH men men värt att tänka på.
För 12.000:- på revenuebiljetter ens i ekonomi kommer man inte långt, så jag skulle säga att det lätt är värt det om ni har god spend.

Någon annan som haft problem med att se sin andra intjänade 2-4-1 voucher för i år?

Har över 300K i spend på Elite men ser fortfarande inte den andra vouchern hos SAS, varken i profilen eller bokningsflödet. Transaktionslistan på amex.se under "Saldo Eurobonus-poäng" visar inte heller den sedvanliga raden gällande "uppnåelse av Eurobonus-förmån"

Någon annan som haft problem med att se sin andra intjänade 2-4-1 voucher för i år?

Har över 300K i spend på Elite men ser fortfarande inte den andra vouchern hos SAS, varken i profilen eller bokningsflödet. Transaktionslistan på amex.se under "Saldo Eurobonus-poäng" visar inte heller den sedvanliga raden gällande "uppnåelse av Eurobonus-förmån"
Räknaren på Amex försvinner när du uppnått vouchern.

När klev du över 300k?
Den empiriska data jag har på mina 3 senaste vouchers så brukar den bli synlig första arbetsdagen efter räknaren gått i botten.
Sen om det bara har varit av rena omständigheter vet jag inte.
Blir jag klar med mina 150/300k på fredagen så har jag sett den på måndagen

När klev du över 300k?
Den empiriska data jag har på mina 3 senaste vouchers så brukar den bli synlig första arbetsdagen efter räknaren gått i botten.
Sen om det bara har varit av rena omständigheter vet jag inte.
Blir jag klar med mina 150/300k på fredagen så har jag sett den på måndagen
Det har gått nästan två veckor nu -- tror jag måste slå en signal till Amex alternativt synka med supporten via chatten.

Inte säkert SAS hemsida visar alla vouchers....men du kanske redan vet detta
Men om du tittar i SAS appen under ' More, Wallet, EB cards vouchers' Där ser man alla sina vouchers.
Tack för tipset men det finns ingenting i appen heller :(

Kan man avboka en award bokad med 2-4-1 voucher via vanliga kundtjänst? Är det fortfarande kl 07 som vanliga kundtjänst öppnar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen