Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

aruba1

Medlem
Vad åker ni hellre?
BKK-Hub i Europa med exempelvis EVA Air eller Thai i ekonomi eller med business med Thai&Air India och mellanladning i Indien? Känns inte supersexigt med Air India och funderar på om man bara ska brösta dryga hemresan (som oavsett blir dryg)

Hade personligen valt business alla dagar i veckan. Gjorde transfern i Delhi i slutet av Oktober och befarade det värsta men allt gick hur smidigt som helst, trots knappt två timmars transfer. Jag hade gått på alternativet TG-AI och sedan bokat om till något annat. Har för mig att BR släpper platser närmare inpå avgång, par dagar före. Kan tillägga att min upplevelse av AI är att de har lyft sig om jag jämför deras service innan pandemin. De delar ut pyjamas och kör med TUMI amenity kit. Sedan är det en sliten kabin, men bekväma lie-flat säten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

oneM

Medlem
Kan man avboka endast en person på en Star Alliance bokning för 2 pax?
Samt kan man ta bort en hemresa precis som man kan lägga till en hemresa på en bokning?
 

Piffsan

Medlem
Kan man avboka endast en person på en Star Alliance bokning för 2 pax?
Samt kan man ta bort en hemresa precis som man kan lägga till en hemresa på en bokning?
Ja men betänk även att om vouchern har en förfallodag på 30/1 i år (dvs de vouchers som förlängdes från 31/12-23) så får du inte tillbaka vouchern. Du kan inte heller göra ändringar på befintlig bokning, inte ens innan 31/1. Om vouchern förfaller 31/12 -24 kan du både ändra o lägga till (ev mot viss kostnad) och få tillbaka vouchern.
 

caberg

Medlem
Hur är det nu med married segments...? Kollar exempelvis på en resa till MEX, där det endast dyker upp platser i *A sökmotor från VIE.
Kan jag koppla på CPH-VIE på en resa som dyker upp som VIE-FRA-MEX?
Alltså om jag bokar VIE-FRA-MEX, kan jag då ringa in för att boka på CPH-VIE, eller till och med få en agent som kan ta bort VIE-FRA och boka om den till CPH-FRA-MEX?
 
Hur är det nu med married segments...? Kollar exempelvis på en resa till MEX, där det endast dyker upp platser i *A sökmotor från VIE.
Kan jag koppla på CPH-VIE på en resa som dyker upp som VIE-FRA-MEX?
Alltså om jag bokar VIE-FRA-MEX, kan jag då ringa in för att boka på CPH-VIE, eller till och med få en agent som kan ta bort VIE-FRA och boka om den till CPH-FRA-MEX?
Min erfarenhet är att du kan lägga till exempelvis SK på LH group married segment men du kan inte lägga till LH group på LH group married segment.
 

eddo

Medlem
Hur är det nu med married segments...? Kollar exempelvis på en resa till MEX, där det endast dyker upp platser i *A sökmotor från VIE.
Kan jag koppla på CPH-VIE på en resa som dyker upp som VIE-FRA-MEX?
Alltså om jag bokar VIE-FRA-MEX, kan jag då ringa in för att boka på CPH-VIE, eller till och med få en agent som kan ta bort VIE-FRA och boka om den till CPH-FRA-MEX?
J, för mig har det gått att göra så på 3 av 3 sådana bokningar. Senaste gången såg SAS-agenten dessutom platser i business på LH på den korta sträckan trots att det flyget inte visades online.
 

oneM

Medlem
Ja men betänk även att om vouchern har en förfallodag på 30/1 i år (dvs de vouchers som förlängdes från 31/12-23) så får du inte tillbaka vouchern. Du kan inte heller göra ändringar på befintlig bokning, inte ens innan 31/1. Om vouchern förfaller 31/12 -24 kan du både ändra o lägga till (ev mot viss kostnad) och få tillbaka vouchern.
Vilka vouches förlängdes hur vet jag det?
 
Toppen