Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

ljungan

Medlem
Hur är det med de vouchers som gick ut 31/12 och förlängdes till 31/1, måste man ringa för att boka med dessa? Ser inte min i app/webb.
 
Som jag har förstått det så om man har Amex Elite (eller Premium) och får in sina voucher då kan man byta ner till kortet under (alt över) och sedan påbörja ny insamling av voucher och därigenom kunna få ut 3 vouchers under 1 år? Det stämmer va? Men vad gäller om man sedan i byter upp till Elite när 3:e vouchern är insamlad? :D Kan man då få 5 voucers under ett år?
Nedgradering för att få tredje funkar. Om jag minns rätt när jag pratade med kundservice så ska det funka att få 5 vouchers om man uppgraderar igen (men lita inte på vad jag säger, kan ha fel).
 

ljungan

Medlem
Du måste kontakta SAS för att be dem förlänga vouchern. Efter att den blivit förlängd ser du den i webb/app och kan boka.

Jag fick ringa in och lägga ett ärende. Men jag har Valid to: 30 Apr 2024 på min voucher nu :)

Tack! Skickade först ett meddelande i chatten och fick svar att det skulle ta ett par dagar. Ringde istället och fick hjälp av en väldigt trevlig kvinna som skyndade på ärendet som skulle bli gjort under dagen. 30 min senare har jag nu voucher som går ut 30/04! Tjohoooo!
 

mixtape

Ny medlem
Jag försöker göra en ombokning av hemresan, men operatören hävdar att den inte är tillgänglig för ombokningar utan endast för nya bokningar. Samma flight som min ursprungliga bokning. Är det här vanligt och går det isåfall att lösa på något vis?
 

palmen

Moderator
Jag försöker göra en ombokning av hemresan, men operatören hävdar att den inte är tillgänglig för ombokningar utan endast för nya bokningar. Samma flight som min ursprungliga bokning. Är det här vanligt och går det isåfall att lösa på något vis?
Hänt mig flera ggr förra året, då var det sas som skulle bytas till LH F.
Bokade av och gjorde helt ny bokning då awards fanns tillgängliga.
 
Jag försöker göra en ombokning av hemresan, men operatören hävdar att den inte är tillgänglig för ombokningar utan endast för nya bokningar. Samma flight som min ursprungliga bokning. Är det här vanligt och går det isåfall att lösa på något vis?
Ja det är ett vanligt fenomen och inget som är konstigt.
 
I stället för att fråga kundtjänst och få olika svar, börjar jag att fråga här. Vad jag ser har det inte diskuterats i år.

Vilka "vissa undantag" gäller fär att slippa bokningsavgift vid telefonbokning, när det inte går att boka online?
Premissen: Bokning för 4 vuxna med 2 st 2-4-1 AMEX vouchers. Som tidigare går det inte att boka alla 4 vuxna online på samma PNR med 2 st 2-4-1 vouchers. Går det att förhandla bort bokningsavgiften i detta fall?

===

Saxat från sas.se:

BRA ATT VETA​

  • För resor med SAS eller Wideroe tas ingen biljett eller bokningsavgift ut för onlinebokningar.
  • För resor med Star Alliance tar SAS ut en administrativ avgift på 450 SEK per resenär vid bokning online eller per telefon.
  • En bokningsavgift på 400 SEK per person tillkommer för telefonbokningar (det finns vissa undantag om det inte går att boka online).
  • Produkter och tjänster som erbjuds av Star Alliance-flygbolag kan skilja sig från flygningar som utförs av SAS och ytterligare bagageavgifter kan tillkomma.
  • Om du vill boka First Class eller behöver annan hjälp måste du ringa SAS Customer Service.
 

LPC123

Medlem
I stället för att fråga kundtjänst och få olika svar, börjar jag att fråga här. Vad jag ser har det inte diskuterats i år.

Vilka "vissa undantag" gäller fär att slippa bokningsavgift vid telefonbokning, när det inte går att boka online?
Premissen: Bokning för 4 vuxna med 2 st 2-4-1 AMEX vouchers. Som tidigare går det inte att boka alla 4 vuxna online på samma PNR med 2 st 2-4-1 vouchers. Går det att förhandla bort bokningsavgiften i detta fall?

===

Saxat från sas.se:

BRA ATT VETA​

  • För resor med SAS eller Wideroe tas ingen biljett eller bokningsavgift ut för onlinebokningar.
  • För resor med Star Alliance tar SAS ut en administrativ avgift på 450 SEK per resenär vid bokning online eller per telefon.
  • En bokningsavgift på 400 SEK per person tillkommer för telefonbokningar (det finns vissa undantag om det inte går att boka online).
  • Produkter och tjänster som erbjuds av Star Alliance-flygbolag kan skilja sig från flygningar som utförs av SAS och ytterligare bagageavgifter kan tillkomma.
  • Om du vill boka First Class eller behöver annan hjälp måste du ringa SAS Customer Service.
Mycket möjligt att det går men jag har aldrig lyckats med det.
 
Toppen