Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,
Bokade fyra av de business biljetter som släpptes LHR - LAX. Ringde sedan in för att lägga till anstlutningsflyg från Sverige via Köpenhamn.
När allt är klart ser jag att anslutningsflyg är bokat i Go trots att det finns tillgänglighet i Plus.
Har nu ringt flertalet agenter och fått samma svar... men är inte nöjd så vill höra med experterna.
Enligt agenterna så är det en annan typ av plus biljetter än de som jag ser på sas hemsida som måste finnas för att kunna lägga till plus till LHR. De skulle dock kunna göra en separat bokning för flyget mellan sverige och LHR men jag skulle då få betala för detta i tillägg... Stämmer detta?
Sen undrar jag lite över skatten. Har nu skatt och avgift per biljett närmare 5000kr. Detta trots att jag utgår från Sverige och endast åker via LHR.
Tacksam om detta kan stämma?

Hej,
Bokade fyra av de business biljetter som släpptes LHR - LAX. Ringde sedan in för att lägga till anstlutningsflyg från Sverige via Köpenhamn.
När allt är klart ser jag att anslutningsflyg är bokat i Go trots att det finns tillgänglighet i Plus.
Har nu ringt flertalet agenter och fått samma svar... men är inte nöjd så vill höra med experterna.
Enligt agenterna så är det en annan typ av plus biljetter än de som jag ser på sas hemsida som måste finnas för att kunna lägga till plus till LHR. De skulle dock kunna göra en separat bokning för flyget mellan sverige och LHR men jag skulle då få betala för detta i tillägg... Stämmer detta?
Sen undrar jag lite över skatten. Har nu skatt och avgift per biljett närmare 5000kr. Detta trots att jag utgår från Sverige och endast åker via LHR.
Hade exakt samma problem idag, även med erfarna agenter. Jag tänkte ge det några veckor och försöka igen, annars bita ihop och ta anslutningsflyget i minus.

Du kommer få c:a 2500 kronor återbetalt på skatterna några dagar efter att ombokningen gått igenom (216 GBP minus ev. svensk flygskatt minus avgifter för anslutningsflyget).

Hade exakt samma problem idag, även med erfarna agenter. Jag tänkte ge det några veckor och försöka igen, annars bita ihop och ta anslutningsflyget i minus.

Du kommer få c:a 2500 kronor återbetalt på skatterna några dagar efter att ombokningen gått igenom (216 GBP minus ev. svensk flygskatt minus avgifter för anslutningsflyget).

Är det inte så att SAS Plus på short haul kan finnas i tariff som kan bara kombineras med Plus i long haul och inte Business?
För jag fick det nån gång förut, hade bokat short+long i Plus SAS och när SAS business dök upp var jag tvungen att ändra short haul till economy…
Men det var några år sen, så jag är inte 100% säker är det fortfarande gäller.

Finns de någon officiell information om att 2-4-1 vouchers med utgångsdatum 31-12-24 förlängs till 31 mars 2025?
Behöver kanske avboka jul&nyårs resan och det hade varit skönt att inte behöva hets boka något nytt
Jag avbokade min resa för någon dag sedan, min voucher förlängdes inte!

Enligt SAS var det bara de vouchers som var oanvända som förlängdes. Min fick ursprungs utgången 2024-12-31.

Jag hade en oanvänd voucher och den blev förlängd till mars 2025.

Är det inte så att SAS Plus på short haul kan finnas i tariff som kan bara kombineras med Plus i long haul och inte Business?
För jag fick det nån gång förut, hade bokat short+long i Plus SAS och när SAS business dök upp var jag tvungen att ändra short haul till economy…
Men det var några år sen, så jag är inte 100% säker är det fortfarande gäller.
Ja, när du bokar SAS longhaul business med connection i shorthaul plus säljs den i bokningsklass I. Bokar du SAS plus hela vägen säljs den i bokningsklass F. Lite osäker på hur det fungerar med partner awards i kombination med shorthaul SAS, men det verkar ofta vara problem att boka shorthaul plus I kombination med Virgin business men jag är osäker på huruvida det beror på bokningsklassen eller något annat.

Hej,
Hade samma med en Virgin till USA från Manchester, bokade i början av december. De flyg jag såg och ville lägga på som anslutningar med SAS fanns bara i Go som anslutning, men fanns som Plus om jag bokade separat. Några varianter med KLM som jag såg som egen resa gick inte att kombinera in. Provade en annan agent några dagar senare som lät mer erfaren, men samma resultat. Avresa i april, så får se om något ändras.

Hej,

Åt mig gick det bra att boka plusbonusplatserna jag såg på SAS hemsida mellan ARN och LHR som anslutning till Virgin business till JFK. Vill också varna för att om du tar separat resa borde du åka på LHR skatten för VS resan också förutom andra nackdelar med olika biljetter. Så hade lätt kört i go om jag vore dig om det av nån anledning inte går att lösa plus på samma biljett.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen