Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan inte ändra något på en påbörjad resa. Speciellt inte byta en 241, ta lärdom av detta och håll koll på vilken som är aktiverad på vilken resa.
Ibland kan man byta innan, beror lite på vilken agent man får. Så 50/50 om det går även då.

Dessa saker är sånt man skriver ner och säkerställer när man bokat sin resa.
Aearsplaner har även funktioner för detta att hålla koll på 241
 

jumbooze

Medlem
Hej, jag har en awardresa på gång ( äntligen så blir det sydamerika igen )
Frågan är vad som gäller för mig som guld vad det gäller öppettider för att boka om 2-4-1 i julhelgen? Är det bara måndag- fredag? Icke helgdag ? Eller kan man ringa 24h som guld?

Ska försöka boka om med Lufthansa som verkar vara väldigt sena med att släppa platser…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MeddanSwe

Medlem
Håller på att reka inför nästa års jul- och nyårsresa. Planerar på att dra mot sydostasien men känns helt omöjligt?

EVA har strypt tillgång rejält jämfört med tidigare år, samma gäller Turkish som brukade ha sweet spots till typ Kuala Lumpur med bra tillgång, nu hittar jag bara Manila med de. Det borde inte heller vara någon black-out på de datum som är släppta (början/mitten av december). Asiana och ANA släpper bara 1 plats i business så de diskvalificeras också. Air India går bort på grund av att de är Air India och mellanlandning i Indien inte är aktuellt.

Någon annan som har reagerat på samma och har tips på sweet spots för jul/nyår 2024? Västerut är det inga problem att hitta alternativ (typ Mexiko) så det borde inte ha något att göra med att SAS är på g att byta allians...?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JacobGBG

Medlem
Håller på att reka inför nästa års jul- och nyårsresa. Planerar på att dra mot sydostasien men känns helt omöjligt?

EVA har strypt tillgång rejält jämfört med tidigare år, samma gäller Turkish som brukade ha sweet spots till typ Kuala Lumpur med bra tillgång, nu hittar jag bara Manila med de. Det borde inte heller vara någon black-out på de datum som är släppta (början/mitten av december). Asiana och ANA släpper bara 1 plats i business så de diskvalificeras också. Air India går bort på grund av att de är Air India och mellanlandning i Indien inte är aktuellt.

Någon annan som har reagerat på samma och har tips på sweet spots för jul/nyår 2024? Västerut är det inga problem att hitta alternativ (typ Mexiko) så det borde inte ha något att göra med att SAS är på g att byta allians...?

HAr nog främst att göra på att det är mycket huggande spekulanter i hela alliansen som vill ha awardsäten österut när dollarn är dyr.
 

MeddanSwe

Medlem
HAr nog främst att göra på att det är mycket huggande spekulanter i hela alliansen som vill ha awardsäten österut när dollarn är dyr.

Absolut är det så för oss svenskar, och har varit så ett tag, men inte så farligt för Euro-området ändå. Det brukar och har alltid finnas gott om resor österut på "dåliga datum" 250-350 dagar framåt i tiden och har svårt att se att det är pga USDEUR-kursen utbudet är skralt... USDEUR har mer eller mindre varit stabil senaste 12 månaderna och handlas på nära ett 5-årssnitt just nu
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LSH

Medlem
Frågan är vad som gäller för mig som guld vad det gäller öppettider för att boka om 2-4-1 i julhelgen? Är det bara måndag- fredag? Icke helgdag ? Eller kan man ringa 24h som guld?
Hej! Jag frågade om öppettider på amexnumret idag och fick svaret att de har öppet onsdag-fredag i mellandagarna. Finns fortfarande rapporter om att folk här lyckats omboka på vanliga numret helger och kvällar, men det finns inga garantier för det.
 

Firetee

Medlem
Hej! Jag frågade om öppettider på amexnumret idag och fick svaret att de har öppet onsdag-fredag i mellandagarna. Finns fortfarande rapporter om att folk här lyckats omboka på vanliga numret helger och kvällar, men det finns inga garantier för det.
Intressant! Det är alltså bättre att ha en bokning än inte ur den aspekten? Spelar det nån roll med sträcka/bokningsklass/SASvsSA award sålänge det är en 2-4-1 bokning tror ni?
 

Emil123

Medlem
Håller på att reka inför nästa års jul- och nyårsresa. Planerar på att dra mot sydostasien men känns helt omöjligt?

EVA har strypt tillgång rejält jämfört med tidigare år, samma gäller Turkish som brukade ha sweet spots till typ Kuala Lumpur med bra tillgång, nu hittar jag bara Manila med de. Det borde inte heller vara någon black-out på de datum som är släppta (början/mitten av december). Asiana och ANA släpper bara 1 plats i business så de diskvalificeras också. Air India går bort på grund av att de är Air India och mellanlandning i Indien inte är aktuellt.

Någon annan som har reagerat på samma och har tips på sweet spots för jul/nyår 2024? Västerut är det inga problem att hitta alternativ (typ Mexiko) så det borde inte ha något att göra med att SAS är på g att byta allians...?
Nu vet jag inte vilka länder du menar med sydostasien, men leta från ADD. Finns direktflyg till ex BKK och KUL varje dag, de har dock bara släppt till mitt av Nov just nu. Det blir dock en lång resa :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JPlicious

Medlem
Hur är det att lägga till ett ben på utgången voucher? Spontanbokade nyss en resa från IST-CUN-IST med voucher som går ut nu till årsskiftet. Hittade egentligen bara något som passar från CPH-> IST, men inget hem igen. Misstänker att jag inte kan lägga till sista benet (IST->CPH) efter årsskiftet om något skulle dyka upp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen