Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mikpei

Ny medlem
Sök först efter enkelresor och dela upp sökningarna mellan stora hubbar och ring sedan in och boka hela resan. T ex till Sydamerika sök FRA/VIE/ZRH/LON/IST/MIL/MAD/BCN/LIS/ORD/MIA/LAX/NYC/WAS/ADD/IAH/YYZ/YUL till BOG/GRU/PTY/RIO/SCL och försök sedan hitta anslutningsflyg så du kan pussla ihop en komplett resa. Pga att luftrummet över Ryssland är stängt för många flygbolag så tillåts resor till Nordasien via Nordamerika.
Tack!
Är det SAS hemsida som gäller för att söka eller finns något bättre/enklare?
 

Mikpei

Ny medlem
Ja, är man nybörjare och inte letar efter förstaklassresor är det nog bäst alla hålla sig till SAS egen sökmotor.
Skulle inte kalla mig för nybörjare, men att leta på SAS hemsida, då blir det billigare att boka en "vanlig" biljett (tänker på tiden som går åt).

Har varit Diamant i många år nu, GFL, men funderar starkt att gå över till M&M eller kanske KLM. Gick ju att hitta bonusbiljetter när det gick att ringa till Tallinn, när man ringer till SAS idag är det inte mycket hjälp man får.
 
Skulle inte kalla mig för nybörjare, men att leta på SAS hemsida, då blir det billigare att boka en "vanlig" biljett (tänker på tiden som går åt).

Har varit Diamant i många år nu, GFL, men funderar starkt att gå över till M&M eller kanske KLM. Gick ju att hitta bonusbiljetter när det gick att ringa till Tallinn, när man ringer till SAS idag är det inte mycket hjälp man får.
Vill du betala för det så finns det en prenumerationstjänst (jag tror den heter Awardhacks) som kombinerar sökresultat från många olika källor och du kan anlita Chatflights att göra jobbet åt dig. Själv använder jag bara gratistjänster, SAS egen sökmotor och United's sökmotor (månadskalendersökningar) men många andra verkar använda Air Canada/Cowtool (i synnerhet de som letar efter förstaklassbiljetter).
 
Last edited:
Har möjlighet att eventuellt byta ut LOT (JFK - WAW) till Brussels Airlines (JFK - BRU). Någon som vet pros/cons för dessa sträckor/bolag?
 

JacobGBG

Medlem
Har möjlighet att eventuellt byta ut LOT (JFK - WAW) till Brussels Airlines (JFK - BRU). Någon som vet pros/cons för dessa sträckor/bolag?

SN
+ Bättre/fräschare flygplats
+ Kortare flyg/BRU ligger åt "rätt" håll

LO
+Bättre utbud i loungen på WAW
+Dreamliner

Själva produkterna skulle jag säga är likvärdiga. Svårt att uttala mig om maten då mina erfarenheter är från pre-pandemi.
 

mha321

Medlem
Glömde lägga till, ska vara business :)
Lot business stol är mycket tvetydigt för mig. Den är riktigt bekväm. Men. Det är klättra över grannen setup, vilket känns väldigt gammalt. Och den har helt obefintligt med lagringsutrymme - på en dagflygning om man försöker jobba har man prylar i knäet hela vägen. Och på nattflyg finns inte ens plats för telefonen annat än långt utom räckhåll både från händer och ladd-kabel. Men om man tex i första hand planerar att loungea och kolla på film, med telefonen i fickan utan sladd, så funkar den bra.

Det var länge sedan jag flög Brussels på longhaul så den har jag svårare att säga något om. Men det är väl en klassisk LH-group där det är stor skillnad på vilka säten som är lediga - enkel vs dubbel etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen