Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

henke12

Medlem
Har en voucher och skulle vilja boka business class från Malaga till Phuket med Turkish Airlines via Istanbul.
Antar att det inte är några problem, men att man behöver ringa in?

Finns det några andra bra alternativ antingen via Malaga eller Göteborg till Phuket/Bangkok där jag kan använda vouchern?
Skulle vilja åka i slutet av januari eller i början av februari.
Tacksam för hjälp.
Den borde du kunna boka online själv!


Online sökverktyget är rätt bra för "enkla resor" som din AGP/GOT-BKK/HKT
Krävs inte många sökningar!
 

Mr Basic

Medlem
En fråga som jag inte tror har besvarats ovan:

Kan man boka en enkelresa och därefter ringa in och ändra bokningen till en tur och returresa?

Jag har t ex hittat en hemresa i business under 2023 som passar mig väl, men vill avvakta lite med utresan tills jag hittar businessbiljett. Kan jag få boka hemresan med en 2-4-1 voucher och lägga till utresan vid ett senare skede?

Eller bör jag boka tur och retur biljett redan nu med utresa i economy samt hemresa i business och ändra utresan sen?

Tack!
Inga problem att lägga till utresa till redan bokad (enkel) hemresa MEN
•du måste ringa SAS kundtjänst
•har du bokat hemresan med voucher som gick ut 22-12-31 så förfaller den och du får betala fullt pris eller applicera (ny) giltig voucher.
•vill du sköta det själv se @Skogi tips. Inget jag rekommenderar och hemrese-biljetten kan försvinna (återgå till inventory) när den bokas av.
 

naeem

Medlem
Inga problem att lägga till utresa till redan bokad (enkel) hemresa MEN
•du måste ringa SAS kundtjänst
•har du bokat hemresan med voucher som gick ut 22-12-31 så förfaller den och du får betala fullt pris eller applicera (ny) giltig voucher.
•vill du sköta det själv se @Skogi tips. Inget jag rekommenderar och hemrese-biljetten kan försvinna (återgå till inventory) när den bokas av.

Tack för det! Jag bokade om till en tur och retur själv online istället, med en utresa i economy som en ”placeholder” tills vidare.

Kommer ringa till kundtjänst och fixa utresan i business så fort (och om) den dyker upp!
 

JPE

Medlem
Är det någon mer som har problem med att boka Air Canada? Har tagit stickprov under hela året och för samtliga AC-flighter jag hittar och försöker boka får jag.

1673336218577.png


(Felet uppstår även utan voucher iklickad, gäller både business och economy)
 

John Mack

Medlem
Försökte boka bonusresa med 2 för 1 voucher på sas hemsida men poängen halveras inte. Kan man lägga till den efteråt om man bokar först?
 

Doctor-X

Medlem
Om man tar bort en voucher från en befintlig bokning måste biljetterna biljetteras om då eller drar man bara om poängen?
 

JohanW

Medlem
Fick en klok fråga från en kollega som jag inte hade ett bra svar på. Berättade vid fikan om min 2-4-1 resa och han hade en sån voucher också.
Visade sig dock vara en "inom Europa" 2-4-1. Hur kan en sådan maxas? Vad blir bäst bang-for-the-buck?
 

Mr Basic

Medlem
Fick en klok fråga från en kollega som jag inte hade ett bra svar på. Berättade vid fikan om min 2-4-1 resa och han hade en sån voucher också.
Visade sig dock vara en "inom Europa" 2-4-1. Hur kan en sådan maxas? Vad blir bäst bang-for-the-buck?
Aldrig haft en sådan voucher, gäller den bara SAS eller Star Alliance också?
Borde funka till Kanarieöarna om man vill maximera distans.
Bästa business-produkten intra Europa får nog anses vara Turkish, så kanske ARN-IST-XXX?
 

Doctor-X

Medlem
Fick en klok fråga från en kollega som jag inte hade ett bra svar på. Berättade vid fikan om min 2-4-1 resa och han hade en sån voucher också.
Visade sig dock vara en "inom Europa" 2-4-1. Hur kan en sådan maxas? Vad blir bäst bang-for-the-buck?

Sitter man inte på FlyPremium kan ju den exotiska destinationen Svalbard i SAS PLUS vara bra, pga att biljetterna ofta kostar 5.000kr T&R.
T&R till LPA med något annat bolag än SAS i C. IST eller TBS med TK i C är ett annat förslag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen