Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kimmen00

Medlem
Någon som lyckats boka en resa för 4 personer och använda voucher från två olika konton? Jag har för mig att detta gick förut men nu säger agenterna att det absolut inte går utan det måste i så fall vara två vouchers från samma konto?

Ring igen. Har gjort så många gånger..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Hej, det var ett tag sedan man skrev här.
Fick fantastisk hjälp att ordna en riktig drömresa med F-class (Lufthansa) till Sydamerika (Galapagos, machu picchu m.m.) via Frankfurt hösten 2018.

Jag har nu en massa poäng som pga covid brinner inne jan 2023 om jag inte bokar en ny 2-4-1 resa under hösten/vintern.

Innan jag startar en ny tråd så tänkte jag kolla vilka destinationer som det är störst chans att hitta en F-Class på gärna via Frankfurt igen. Om möjligt gärna Tokio men kan även tänka mig Sydamerika, jag antar att San Francisco(Honolulu) är svårt.

Vilka destinationer är det störst chans på o vilka kan man glömma?
Alla är lika svåra typ. Störst chans har du till USA om du ska resa Lufthansa rent generellt. Men de kan bara bokas någon dag innan så det är extremt osäkert vad som kommer finnas tillgängligt och hela världen vänds ju upp och ner var och varannan vecka nu.
 
Turkish och married segments. Försöker boka JNB- ARN I C men det finnns bara upp till FRA eller bara till IST. Har läst här om nåt sätt där man ändå kan få till det. Kan nån förklara hur man ska be agenten göra för att ta platserna?
Lösningen verkar vara att agenten bokar som en multisegmentresa istället för tur-och-retur. Dock tror jag inte någon lyckas övertala/instruera en agent att göra det, antingen får du en agent som har erfarenhet av detta eller så rekommenderar jag HUACA.
 

Matore

Medlem
Lösningen verkar vara att agenten bokar som en multisegmentresa istället för tur-och-retur. Dock tror jag inte någon lyckas övertala/instruera en agent att göra det, antingen får du en agent som har erfarenhet av detta eller så rekommenderar jag HUACA.
Vad är det? Läste nånstans att man kan komma runt det genom att istället för till/från ARN boka FRA-IST, och då får upp mer tillgänglighet, och nåt med att man bara bokar långa benet typ IST-JNB för att sen lägga på matarbenet. Eller är det tvärtom - att man måste ha ett matarben till IST för att få upp långa benen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Emil123

Medlem
Hej! Har en bokning till redan via 2-4-1 till New York. Men nu har det kommit ut en resa med SAS, dock bara ditvägen som är bättre (om man bortser från strejk situationen). Kan jag boka den själv via SAS hemsida och sedan flytta in den i min andra 2-4-1 bokning?

Funderar på att boka den så länge för att i alla fall ha platserna.
 
Vad är det? Läste nånstans att man kan komma runt det genom att istället för till/från ARN boka FRA-IST, och då får upp mer tillgänglighet, och nåt med att man bara bokar långa benet typ IST-JNB för att sen lägga på matarbenet. Eller är det tvärtom - att man måste ha ett matarben till IST för att få upp långa benen?
Om du går till t ex Kayak.se, Momondo, Flygresor.se, etc så ser du att det finns 3 olika sökalternativ: enkel resa, tur-och-retur, samt flera stopp (eller liknande). Väljer man det sistnämnda alternativet så får man upp multisegmentresor. På SAS hemsida kan man inte söka efter multisegmentresor, men jag är ganska säker på agenterna hos SAS kan boka sådana biljetter om man ringer in och bokar.

Jag har läst att vissa har lyckats få till det om man ber agenten att lägga till segmenten i resan "baklänges", men min egen erfarenhet är att det inte är lönt att be SAS-agenter att prova någonting, antingen vet de redan hur man gör (troligtvis för att de i grunden vill göra ett bra arbete och har tillskansat sig erforderliga kunskaper) eller så kan de inte och är inte heller villiga att lära sig någonting (de har som mål att göra så lite som möjligt på jobbet) men kommer troligtvis svara efter en halv sekund att det inte gick.
 

Mr Basic

Medlem
Hej! Har en bokning till redan via 2-4-1 till New York. Men nu har det kommit ut en resa med SAS, dock bara ditvägen som är bättre (om man bortser från strejk situationen). Kan jag boka den själv via SAS hemsida och sedan flytta in den i min andra 2-4-1 bokning?

Funderar på att boka den så länge för att i alla fall ha platserna.
Nej och fundera ett extra varv om du verkligen vill boka om till SAS mht eventuell strejk.
 

Isak21

Medlem
Hur länge har ni fått vänta på ev återbetalningar när ni gör ändringar? Vet inte när / om de blir läge att ringa in och påminna, särskilt i dagens läge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen